Munții Bucegi: Ziua 1: Bușteni – Cascada Urlătoare – Cascada Valea Spumoasă – Bușteni; Ziua 2: Cabana Gura Diham – Cabana Diham – Pichetul Roșu – Cabana Poiana Izvoarelor – Cabana Gura Diham; Ziua 3: Castelul Cantacuzino

24.01.2020

Am plecat cu trenul RE3001 (ora 06:12) spre Bușteni alături de C., Andrada și Mihai. Aveam stabilite două zile de traseu cu cazare la Cabana Gura Diham.

Traseul pentru prima zi era următorul: Bușteni – Cascada Urlătoare – Cascada Valea Spumoasă – Bușteni

La ora 08:56 am ajuns în Bușteni.
Astfel că la ora 09:30 am intrat pe traseul spre Cascada Urlătoare. Traseul este marcat cu punct roșu.

Afară apăruse soarele, dar era un ger pătrunzător.
Despre traseu mai nimic de povestit, zăpadă mai deloc, însă gheață din plin, abia ne țineam pe picioare.

După o oră (la 10:30) am ajuns la Cascada Urlătoare.

Am făcut câteva poze, apoi am început coborârea spre punctul de unde am început, respectiv startul traseului spre Cascada Valea Spumoasă.

Ajunși la startul traseului (ora 11:25), am traversat râul Valea Jepilor, după care am început urcarea spre Cascada Valea Spumoasă pe un traseu nemarcat prin pădure. După vreo 30 de minute am întâlnit un drum forestier, am văzut ulterior că era construit pentru Romaqua Group SA, având ca obiectiv „Optimizarea sistemului de transport apă minerală de la captare la sursă”. Am mers pe acest drum forestier, iar la un moment dat am intrat iar pe poteca ce ne ducea pașii spre cea de-a doua cascadă a zilei.

La ora 12:15 am ajuns la cascadă.
Fiind prima dată când vedeam Cascada Valea Spumoasă, am fost pur și simplu impresionați de frumusețea locului, de zgomotul apei, de țurțurii mari ce atârnau și de soarele strălucitor.
Am fotografiat cascada din toate pozițiile posibile, apoi am început coborârea pe drumul forestier până în Bușteni.

Puteți vizualiza tura și pe Strava accesând următorul link: Bușteni – Cascada Urlătoare – Cascada Valea Spumoasă – Bușteni sau pe Garmin cu mai multe statistici: Bușteni Hiking

Statistici Garmin Bogdan:
Temperature: 2,8°C (Feels like 2,8°C)
Distance (km): 10.39 km
Avg Pace: 22:10/km
Moving Time / Elapsed Time: 2:37:34 / 3:50:06
Elevation Gain / Elevation Loss: 414 m / 395 m
Min Elevation / Max Elevation: 816 m / 1105 m
Avg Heart Rate / Max Heart Rate: 98 bpm / 137 bpm
Calories: 975 Cal

În oraș am luat masa la un restaurant, ulterior am plecat tot pe jos spre Cabana Gura Diham.
În drum spre Gura Diham, în apropiere de Valea Cerbului am fost șocați de exploatările (defrișările) de pădure. Uite așa se duc pădurile munților noștri!

Câteva cuvinte și despre Cabana Gura Diham:
– are restaurant propriu pe trei nivele
– camera în care am stat noi a fost mare și extrem de călduroasă, încât am fost chiar nevoiți să deschidem geamurile
– la restaurant se servește mâncare foarte variată

Seara ne-am petrecut-o în camerele noastre.

25.01.2020

Traseul pentru a doua zi era următorul: Cabana Gura Diham – Cabana Diham – Pichetul Roșu – Cabana Poiana Izvoarelor – Cabana Gura Diham

Am plecat pe traseu la ora 09:35.
Pe porțiunea de traseu dintre Cabana Gura Diham și Cabana Diham aveam în plan să mergem pe o potecă nemarcată, prin zăpadă adâncă, având lângă noi râul Valea Seacă a Baiului.
Am fost vrăjiți de această zonă, de frumusețea ei, doar că la un moment dat am fost nevoiți să deviem de la acest traseu pentru ca nu prea mai vedeam pe unde puteam înainta. Astfel că am început un urcuș abrupt pe versantul din dreapta.
Am mers printre copaci, tot pe nemarcate până am ajuns pe traseul marcat cu triunghi albastru ce ne-a dus pașii în apropiere de Șaua Baiului.

triunghi-galbenDe acolo (Șaua Baiului) am continuat spre stânga pe triunghi galben cu direcția Cabana Diham.

Ajunși la Cabana Diham ne-am cumpărat ceva de băut și ne-am odihnit.
La cabană am întâlnit și militarii ce aparțineau de Batalionul Sprijin Logistic. M-au întrebat dacă doresc să le fac câteva fotografii cu aparatul lor și bineînțeles că am fost de acord; chiar le-am pus o condiție, să pot să-i fotografiez și eu, de această dată cu aparatul meu.

Am plecat și noi la drum având ca scop următorul punct de pe traseu: Pichetul Roșu.
Eu și C. am mai parcurs acest traseu (pe timp de vară), doar că în sens invers. Vezi tura aici: Munţii Bucegi: Traseu pentru o zi: Bușteni – Cabana Gura Diham – Cabana Poiana Izvoarelor – Poiana Pichetul Roșu – Cabana Diham – Şaua Baiului – Azuga

punctul-rosuMarcajul pe care l-am urmat pentru a ajunge la Pichetul Roșu a fost punct roșu.
Peisajele întâlnite nu ne-au făcut să regretăm ca mergeam din nou pe această potecă.

banda-rosieAm ajuns și la Pichetul Roșu, apoi am continuat pe bandă roșie spre Cabana Poiana Izvoarelor.

Când am ajuns la Poiana Izvoarelor am fost neplăcut surprinși să vedem că era închisă temporar. Aveam acest sentiment mai ales pentru că această cabană ne-a fost adăpost la nevoie atunci când am coborât pe viscol de pe Valea Cerbului.

banda-rosieDe la Cabana Poiana Izvoarelor ne-am continuat coborârea spre Cabana Gura Diham pe aceeași bandă roșie.

Traseul de coborâre a fost foarte greu din cauza zăpezii ce se tot topise, apoi se transformase în gheață și semăna mai mult cu un derdeluș decât cu o potecă. Astfel a apărut ideea ca în iarna următoare să ne cumpărăm colțari.

În cele din urmă am ajuns și la Gura Diham, ne-am făcut un duș după care am coborât la masă.

Puteți vizualiza tura și pe Strava accesând următorul link: Cabana Gura Diham – Cabana Diham – Pichetul Roșu – Cabana Poiana Izvoarelor – Cabana Gura Diham sau pe Garmin cu mai multe statistici: Bușteni Hiking

Statistici Garmin Bogdan:
Temperature: -3,3°C (Feels like -8,9°C)
Distance (km): 13.00 km
Avg Pace: 26:25/km
Moving Time / Elapsed Time: 3:30:48 / 5:43:11
Elevation Gain / Elevation Loss: 561 m / 569 m
Min Elevation / Max Elevation: 929 m / 1386 m
Avg Heart Rate / Max Heart Rate: 129 bpm / 181 bpm
Calories: 2017 Cal

26.01.2020

În ultima zi la munte ne-am plimbat prin Bușteni, apoi ne-am îndreptat spre Castelul Cantacuzino.
Nu am vrut sa-l vizităm în interior, ci doar să ne pierdem timpul în aer liber și să surprindem peisaje frumoase cu Munții Bucegi.

Ulterior ne-am dus la un restaurant și am luat masa.

Ne-am întors în București cu trenul IR1746 ce a avut plecarea la ora 17:53 și sosirea la ora 19:42.

Până la următoarea tură vă doresc Poteci Însorite!

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.