Haiduci și Domnițe 2019

Despre concursul MTB Haiduci si Domnite conform www.ridersclub.ro:
Pe 12 octombrie transformam pasiunea pentru pedalat intr-o experienta de poveste si va intampinam cu o noua locatie, la doar 80 km de Bucuresti: conacul boieresc Casa Timis si domeniul viticol Timis. Va asteapta trasee noi, de 9 si respectiv 30 km, o zona de start cufundata in lumea farmecului boieresc de altadata si o experienta de concurs condimentata cu adrenalina si portii bune de distractie. La acestea am adaugat izul vremurilor prezente pentru a implini aspiratia oricarui rider ce va da curs invitatiei la competitia Haiduci si Domnite, eveniment sustinut de Casa Timis.

Catarari prin labirinturile de copaci si sprinturi pe adevarate magistrale forestiere, toate vor trece ca intr-o clipa odata ce ati fost prinsi de farmecul uneia dintre cele mai spectaculoase curse Riders Club. In zona de Start/ Finish atmosfera haiduceasca va completa aceasta aventura si ne va da ocazia sa scriem noi file de poveste.

Vineri, 11.10.2019, m-a sunat Nelu sa ma intrebe daca vreau sa particip la cursa de MTB Haiduci si Domnite.
Bineinteles ca nu am refuzat, astfel sambata (12.10.2019) la ora 07:00 eram in parcarea magazinului Lidl.

Nelu si colegii lui de munca erau inscrisi la cursa de 9 km (traseul scurt) deoarece participau alaturi de baietii lor. De fapt aceasta cursa era dedicata categoriilor de varsta: 5-7 ani, 8-10 ani si 11-13 ani.

Am urcat si bicicleta mea pe suport, am trecut pe acasa sa-mi iau casca (o uitasem), apoi ne-am mai intalnit cu un coleg de-al lui Nelu.

Intr-un final am plecat spre punctul de start, ce poate fi localizat pe Google Maps la urmatorul link: Casa Timis

Despre Casa Timis conform (mai multe detalii gasiti accesand link) www.casatimis.ro:
Cu radacini la inceput de secol al XX-lea, Casa Timis, este construita de un discipol al arhitectului Ion Mincu. Constructia impresionanta este un reprezentativ exemplu al curentului neoromanesc. Istoria locului te asteapta la doar 80 de km de Bucuresti pentru a-i descoperi gloria si nobletea.

Conacul, nationalizat pana in anii ’90, a trecut printr-o ampla renovare sub indrumarea arhitectilor Calin Hoinarescu si Elena Costache. Acestia au reusit sa ii ofere suflul nobil de altadata, reusind astfel sa creeze un cadru perfect pentru momente memorabile. S-a pastrat atmosfera atemporala in care personalizarea fiecarui moment, anticiparea dorintelor si spiritul familiei va fac sa va simtiti acasa.

Am ajuns la Casa Timis, Nelu a parcat masina, am coborat bicicletele de pe suport, apoi ne-am indreptat spre start.
La cursa de 9 km erau inscrisi 299 de participanti.

Caracteristicile cursei scurte sunt cele de mai jos:
Distanta: 9 km (dar conform Strava au fost 7.6 km)
Diferenta de altitudine: +/- 200 m
Dificultate: 1/5

Harta traseului este mai jos si a fost descarcata de pe ridersclub.ro.

route_5781_und_map_file

Vremea era mai mult decat ideala, poate chiar prea calda pentru aceasta perioada a anului.

La ora 09:30, dupa sedinta tehnica, s-a dat startul.
Imbulzeala mare, nu am putut nici macar sa urc pe bicicleta, cel putin nu de la bun inceput, mai ales ca traseul incepe cu o urcare de toata frumusetea.
Dupa aceasta urcare, traseul continua pe teren mai drept, insa era aproape imposibil de mers pe bicicleta din cauza prichindeilor, insa era amuzant, unii se enervau, plangeau, spuneau ca nu mai pot, altii erau indarjiti si pedalau cu toata puterea lor.
Traseul continua cu o coborare abrupta spre satul Chitorani, intra pe o sosea, urmeaza alte cateva urcari imposibile.
Pe urcari am mers pe langa bicicleta, ca mai toti participantii, insa mai erau si exceptii.
Pe coborare am fost extrem de atent, de fapt pe toata durata traseului am fost atent la cei mici, ma dadeam la o parte, pana la urma era cursa lor, nu a mea, ei erau invingatorii, nu eu.

Trecand de Manastirea Chitorani am ajuns si la singurul punct de hidratare de pe traseul scurt. Am baut Gatorade, dupa care am continuat cursa. Am ajuns pe un teren cu vita de vie, apoi am inceput ultima coborare spre punctul de finish.

Despre Manastirea Chitorani conform www.visitprahova.ro:
Biserica Manastirii Chitorani dateaza de la sfarsitul secolului al XIV-lea. Ultimele restaurari ale bisericii au avut loc in 1921, 1956 si 2007. Biserica Manastirii Chitorani este din lemn, grinzile fiind imbinate, ca si la bisericile din Maramures, in coada de randunica. Tarnosirea bisericii a avut loc in anul 2007.

Peisajele erau minunate, culorile de toamna ale copacilor cu soarele stralucitor si cerul albastru creau un tablou perfect pentru fotografie.

Am trecut punctul de finish, mi-am luat medalia si am stat impreuna cu Ruth pentru a-i astepta pe Nelu si David. Doi colegi (de munca) ai lui Nelu trecusera linia de sosire cu ceva timp inaintea mea.
Dupa aproxiamtiv 15 minute au sosit si Nelu cu David.

Bogdan:
Tip Clasament: General
Loc: 93; Badge: Silver; Timp: 00:48:44

David:
Loc: 168; Badge: Bronze; Timp: 01:07:33

Tip Clasament: Competitiv (8-10 ani, masculin)
Loc: 44; Badge: Bronze; Timp: 01:07:33

Nelu:
Tip Clasament: General
Loc: 169; Badge: Bronze; Timp: 01:07:34

Iar ca sa va faceti o idee, cea care a scos cel mai bun timp la cursa de 9 km este o copila (Maria – Zara Kehaiyan) incadrata la categoria 11-13 ani cu un timp de 28 minute si 30 de secunde.

Organizatorii au pus la dispozitie apa, Gatorade, banane, biscuiti si altele. In plus pentru fiecare participant ce termina cursa i se oferea o portie de paste.

A urmat startul pentru cei ce participau la traseul STANDARD, respectiv EPIC.
Plecarea se facea in valuri, in functie de nivelul fiecaruia.
Cei din primele 2-3 valuri au plecat cu o viteza uimitoare, chiar daca traseul incepea cu aceeasi urcare pe care am avut-o si noi la traseul scurt.
La traseul EPIC erau inscrisi 6 participanti, iar la traseul STANDARD erau inscrisi 600 participanti.

Castigatorii (au fost doi participanti ce au avut acelasi timp) traseului EPIC au terminat cursa de 60 km (2 ture de traseu STANDARD) in 02:47:43.
Castigatorul traseului STANDARD (Clasament General) a terminat cursa de 30 km in 01:20:03.

Si cateva fotografii.

6_Start Traseu Standard_Epic
Start traseu STANDARD si EPIC
Medalie Haiduci si Domnite 2019

Puteti vizualiza tura si pe Strava accesand urmatorul link: Cursa MTB (traseu scurt): Haiduci si Domnite 2019