Masivul Postăvarul: Braşov – Poiana Braşov – Pârtia Sulinar – Prăpastia Lupului – Cabana Postăvarul – Vf. Postăvarul – Cabana Postăvarul – Pârtia Sulinar – Poiana Ruia – Poiana Braşov – Braşov (din Poiana spre Braşov cu autobuzul supraetajat)

07.09.2019
Prima tura la munte dupa ce m-am vindecat de Lyme.
Dupa vindecare, am mai incercat doua alergari usoare, prima esuata, nu m-am simtit in stare, cred ca era si foarte cald, iar pe cea de-a doua am reusit sa o duc la bun sfarsit. Aveti mai jos statisticile pentru cea de-a doua alergare.

Statistici Strava pentru cei 3.50 km (le poti vizualiza aici Alergare):
– distanta 3.58 km
– timp miscare 24:03
– timp total 24:07
– pace 6:43/km (pace: km 1: 6:05; km 2: 6:42; km 3: 6:55; km 3.58: 7:29)
– calorii 309
– elevation 10 m

Cat despre vindecarea mea de Lyme, am avut noroc, pare ca sunt ok, am mai avut dureri, o singura data, insa le-am simtit doar vreo doua zile, insa per total sunt bine.
Deci daca esti intepat de o capusa, nu astepta sa treaca de la sine, mergi rapid la medic, trebuie sa faci niste investigatii, sigur o sa te vindeci complet daca tratezi boala in stadiu de inceput si urmezi cu strictete tratamentul cu antibiotic.
Iar legat de repetarea analizelor de IgM si IgG la finalizarea tratamentului; nu este indicat sa le repeti, acel marker ce iti indica existenta infectiei e posibil sa ramana mereu cu valoare crescuta. Nici nu s-a pus problema de repetarea tratamentului cu antibiotic.

Am plecat spre Brasov la ora 06:22 cu trenul personal RE 3001. Biletele cumparate online ne-au costat 47.50 ron.
In tren am avut o surpriza, trenul nu mai este chiar atat de personal, din obisnuinta noi ne-am ales locurile la intamplare, insa cand a venit controlorul ne-a trimis la locurile noastre. Si culmea personalul are si clasa I. Neschimbat este timpul pe care il face pe calea ferata, pana la Brasov 3 ore si 43 de minute.
La ora 10:05 coboram in Brasov.

Aveam toate detaliile deja stabilite, astfel ca ne-am dus la casa de bilete RATBV de unde ne-am cumparat biletele. Pe 4 calatorii am platit 10.00 ron.

Am plecat cu autobuzul liniei 4 de la statia Gara Brasov (de pe Bulevardul Garii) spre statia Livada Postei (de pe Bulevardul Eroilor 31) – 7 statii (gasiti detalii despre traseul liniei 4, Gara Brasov – Livada Postei, accesand urmatorul link ratbv.ro – linia 4).

Apoi am luat autobuzul liniei 50 de la statia Livada Postei (de pe Bulevardul Eroilor 31) spre statia Podul Cretului (de pe Strada Podul Cretului) – 11 statii (gasiti detalii despre traseul liniei 50, Livada Postei – Podul Cretului (Solomon*), accesand urmatorul link ratbv.ro – linia 50).

banda-rosieBrasov – Poiana Brasov (Drumul Vechi) – marcaj banda rosie

La ora 10:45 am coborat din autobuz si am plecat pe traseu. Pana la intrarea pe traseu se urmeaza Strada Podul Cretului (sosea asfaltata), apoi se continua pe un drum forestier pana in Poiana Brasov.
Desi credeam ca o sa fim singuri pe aceasta portiune de traseu, nu a fost chiar asa, am intalnit foarte multi oameni ce urcau spre Poiana.
Urcarea pe acest drum forestier pana in Poiana Brasov este usoara, insa noi fiind iesiti din forma (2 luni de inactivitate din cauza Bolii Lyme) ne-am cam chinuit in primele 45 de minute.

La ora 12:00 am ajuns in Poiana Brasov, in apropiere de intrarea pe urmatoarea portiune de traseu.

Mai jos aveti detalii despre traseul parcurs pana in Poiana.

Brasov - Poiana Brasov
Detalii traseu urcare Brasov – Poiana Brasov (conform muntii-nostri.ro)

cruce-rosiePoiana Brasov – Prapastia Lupului – Cabana Postavarul (1604 m) – Vf. Postavarul (1799 m)marcaj cruce rosie

Si am inceput urcarea spre Cabana Postavarul, respectiv spre Vf. Postavarul.

Si pe acest traseu am intalnit multe persoane, multi copilasi cu parintii lor de mana.
Poteca urca prin padure, uneori se intalneste cu drumul pietruit ce ajunge in acelasi loc (Cabana/Vf. Postavarul), insa sfatul meu este sa urmati poteca prin padure, este mai usor sa urmezi un traseu pe la umbra, decat sa mergi sub soarele arzator, in plus poteca mai are si locuri unde mergi drept, in schimb drumul pietruit este abrupt mereu.

Prin padure spre Cabana Postavarul

Vremea, ca am uitat sa vorbesc despre ea, era perfecta, nu era foarte cald, iar din cand in cand adia usor un vant ce te revigora. Pe cer erau nori ce pareau a fi de ploaie, insa nu a fost cazul de a ne prinde ploaia, din contra cand mai ieseam din padure, norii erau tocmai buni pentru ca acopereau soarele. In plus, cu cativa nori pe cer, fotografiile sunt mai spectaculoase.

Am trecut si pe langa Partia Sulinar, respectiv pe sub telecabina ce urca pana in apropiere de Vf. Postavarul.

Partia Sulinar
Telecabina ce urca pana in apropiere de Vf. Postavarul
Corina
Bogdan

Dupa un urcus mai sustinut am ajuns in cele din urma la Cabana Postavarul (1604 m) – ora 13:45.
Acolo am intalnit foarte multi oameni, cred ca erau cel putin 100 de persoane, pe scaune, la mese, pe sezlonguri sau intinsi pe iarba la soare.

Cabana Postavarul

Ne-am odihnit si noi 10-15 minute, Corina a stat pe sezlong, eu in schimb am stat ghemuit, nu m-am asezat pe iarba, vedeam capuse peste tot, glumesc, insa pe langa teama de urs am mai adaugat si teama de capuse. Insa cred ca prefer sa intalnesc capuse (doar sa le vad, nu pe mine), decat un urs. Si culmea, cred ca pentru prima data am purtat pantaloni lungi de munte cand afara era cald.

Pantalonii din aceasta tura i-am cumparat de curand de la Decathlon – link Pantalon trekking la munte trek 500 albastru barbati Forclaz – pret 130 ron.
Dupa ce i-am purtat in aceasta tura pot spune ca sunt foarte multumit de ei, materialul este bun, rezistent si extensibil in zonele expuse la frecare, nu mi-a fost cald. Mentionez ca nu sunt impermeabili.

Pantalon trekking Forclaz

Am plecat si spre cel mai inalt punct al zilei – Vf. Postavarul.
Pentru ca nu am mai gasit traseul marcat cu cruce rosie, am continuat pe drumul pietruit si a fost vai de picioarele noastre. Nu am obosit pe intreg traseul cat am obosit pe aceasta portiune.

La ora 14:45 eram pe Vf. Postavarul. Sa tot fie vreo 2 ani de cand ne tot spunem sa mergem pe Postavarul.
Ajunsi pe varf am facut cateva fotografii, apoi ne-am dus si spre celelalte doua puncte de belvedere. Pe varf si mai pe tot muntele era un adevarat furnicar de oameni.

Corina pe Vf. Postavarul
Muntii Bucegi vazuti de pe Vf. Postavarul
Belvedere de pe Vf. Postavarul_8
Punctul 3 de belvedere

Mai jos aveti detalii despre traseul parcurs din Poiana Brasov pana pe Vf. Postavarul.

Poiana Brasov - Partia Sulinar - Prapastia Lupului - Cabana Postavaru - Vf. Postavaru
Detalii traseu urcare Poiana Brasov – Partia Sulinar – Prapastia Lupului – Cabana Postavarul – Vf. Postavarul (conform muntii-nostri.ro)

banda-galbenaDupa ce am terminat cu fotografiile si minunati de peisajele pe care le vedeau ochii nostri, am inceput coborarea (ora 15:10) pe banda galbena pana la Cabana Postavarul.
Aveam in plan sa coboram pe aceeasi banda galbena spre Timisu de Sus, insa acest lucru se intampla doar daca aveam noroc si intalneam pe cineva sau un grup, in niciun caz in doi. Nu aveam de gand sa riscam sa ne ratacim sau sa mai avem o alta „intalnire salbatica„, mai ales ca din cate am citit traseul de coborare nu este prea umblat, iar marcajul este cam problematic (lipseste).
Planul de rezerva era sa coboram pe drumul pietruit pana la marcajul triunghi galben, pe langa Lacul artificial Ruia.
Conform agerpres.ro: Lacul artificial de acumulare de pe platoul Ruia, din Masivul Postavarul, bazin acvatic ce alimenteaza instalatiile de producere a zapezii artificiale de pe partiile de schi din zona.

Am ajuns din nou la Cabana Postavarul si ne-am continuat drumul spre Lacul Ruia.
Ajunsi langa lac, am vazut un cuplu ce urca spre Vf. Postavarul. Am aflat ulterior ca erau muntomanii de pe rara-avis.ro (tura lor poate fi citita accesand link-ul anterior; au avut un traseu cu de toate).

Lacul artificial Ruia

triunghi-galbenAm inceput sa coboram pe traseul marcat cu triunghi galben.
Este o coborare solicitanta, pe langa Partia Sulinar, pe o poteca stancoasa. Am intalnit multe urme ale ursilor (caca de urs), ceea ce ne-a facut aproape sa zburam pe traseu.

Mai jos aveti detalii despre traseul parcurs de la Lacul Ruia pana la intersectia cu marcaj cruce rosie.

Lacul Ruia_Spre Poiana Brasov
Detalii traseu coborare de la Lacul Ruia spre Poiana Brasov (conform muntii-nostri.ro)

cruce-rosieTot coborand am intalnit traseul cruce rosie (cel pe care am urcat), iar cu un ultim efort am ajuns in Poiana Brasov, era ora 16:30.

Puteti vizualiza tura si pe Strava accesand urmatorul link: Masivul Postavarul: Brasov – Poiana Brasov – Cabana Postavarul – Vf. Postavarul – Poiana Brasov

Statistici Strava Bogdan/Corina:
Distanta: 17.87 km / 19.35 km
Timp de miscare: 4:36:43 / 4:39:34
Timp de miscare + pauze: 5:46:45 / 5:46:14
Urcare: 1176 m / 1202 m
Pace: 15:29/km / 14:27/km
Calorii consumate: 1537 / 1142

Din Poiana Brasov am coborat cu autobuzul liniei 20 (gasiti detalii despre traseul liniei 20 – Poiana Brasov – Livada Postei) pana in Livada Postei.
Am avut noroc si am coborat cu un autobuz supraetajat, astfel ca am realizat cateva fotografii interesante (pret bilete 2 x 6 ron = 12 ron).

Autobuzul supraetajat din Poiana Brasov
Un catel din autobuz
Orasul Brasov_1
Muntele Tampa si Orasul Brasov
Orasul Brasov_2
Muntele Tampa

Din Livada Postei am luat autobuzul 4 pana in Gara Brasov.

Spre Bucuresti am avut ghinion pentru ca un tren ce era afisat pe listele de plecare era de fapt anulat, astfel ca am fost nevoiti sa luam un tren personal (RE 3012) de la CFR Calatori, asa ca am ajuns in Gara de Nord in jurul orei 22:30.

Pana la urmatoarea drumetie va doresc sa aveti parte doar de Poteci Insorite!

Tura a fost realizata cu analiza hartii fizice MN05 – Harta de drumetie a Muntilor POSTAVARU, PIATRA MARE si BAIULUI si a site-ului muntii-nostri.ro.