Oraş Târgovişte: Grădina Zoologică Târgovişte; Parcul Chindia; Complexul Muzeal „Curtea Domnească”; Ruinele Palatului Domnesc; Turnul Chindiei; Muzeul Tiparului şi al Cărţii Vechi Româneşti; Festivalul Medieval Dracula 15-17 iunie 2019; Muzeul de Istorie; Muzeul Naţional al Poliţiei Române; Muzeul Evoluţiei Omului şi Tehnologiei în Paleolitic

15.06.2019
De aceasta data am ales sa vizitam un oras, mai exact Targoviste. Astfel ne-am imbogatit categoria blogului ce se intituleaza „Orase„.

Mai trecusem de doua ori prin acest oras.
In 2015 cand am petrecut primul meu concediu la cort, mai multe detalii gasiti aici: Munţii Bucegi: Ziua 1: Moroeni – Dobreşti – Cabana şi Lacul Scropoasa – Cabana Cheile Zănoagei – Cabana şi Lacul Bolboci – Cabana Izvorul Tătarului – Cabana Padina – Hotel Peştera – Salvamont Dâmboviţa; Ziua 2: Salvamont Dâmboviţa – Refugiul Bătrâna – Vf. Bătrâna – Refugiul Strunga – Cabana Padina – Salvamont Dâmboviţa.
Si a doua oara anul trecut cand am participat la actiunea de voluntariat „Plantam fapte bune” ce s-a desfasurat la Sotanga, detalii gasiti accesand Poteci Însorite la acțiunea de plantare de la Șotânga (Județul Dâmbovița) – „Plantăm fapte bune în România”.

Dupa ce am participat la acea actiune de voluntariat, Bogdan tot spunea sa mergem in Targoviste, poate chiar sa ajungem la Sotanga sa vedem daca s-au prins copacii pe care i-am plantat in 2018.
A cautat si alte obiective turistice atat in Targoviste, dar si in imprejurimi.
Unul dintre obiectivele pe care ne doream sa le vizitam era Zimbraria Neagra (de langa Bucsani), la care din pacate nu am ajuns deoarece poti ajunge doar cu masina sau bicicleta (este la aproximativ 30 de kilometri de Targoviste).
Mai multe detalii despre rezervatie poti sa gasesti aici www.zimbrarianeagra.ro, iar pentru localizare poti utiliza Google Maps: Zimbraria Neagra.

Am plecat spre Targoviste sambata dimineata cu trenul de la 07:30.
Ziua a inceput cu mari emotii, pentru ca am fost aproape sa pierdem trenul. Am calculat gresit timpul si am ajuns la Gara de Nord cu 2 minute inainte de plecarea trenului.
A fost ceva nou pentru noi, pentru ca de obicei ajungem cu cel putin 20 de minute inainte de a pleca trenul, astfel ca avem timp berechet sa mai facem diverse cumparaturi (daca sunt necesare).
Am avut mare noroc ca luasem bilete online si nu a mai trebuit sa stam si la casa de bilete, asa ca am mers direct la tren.
Cu siguranta a fost prima, dar si ultima data cand vom mai trece prin asemenea emotii.

Am urcat in tren si aproape tot drumul am facut diverse glume pe aceasta tema.
Dupa aproximativ 1 ora si 30 de minute am ajuns in Targoviste.

Urma sa ne cazam la Pensiunea Club As (http://www.cazaretargoviste.ro/). De la gara pana la pensiune am mers pe jos aproximativ 10 minute.

Pensiunea este una modesta. Din pacate nu am gasit foarte multe variante de cazare, astfel ca am fost nevoiti sa ne multumim cu ce am gasit.
Aveam si un avantaj in alegerea noastra, pensiunea era pozitionata in centrul orasului.

Dupa ce ne-am cazat, ne-am lasat bagajele in camera (aveam fiecare cate un mic rucsac), am plecat spre Autogara Atyc pentru a ne interesa daca totusi avem o sansa de a ajunge la Zimbraria Neagra.
Aveam variante de microbuz, insa nu ne incadram ca timp pentru dus-intors, asa ca am decis sa lasam zimbraria cu alta ocazie cand vom merge cu masina sau cu bicicletele.

Ne-am oprit sa mancam la Regal Kebap (Strada Tudor Vladimirescu nr. 75, Targoviste), apoi am mers spre Gradina Zoologica (Strada Calea Domneasca, Targoviste).

Am ajuns la Zoo, am achitat taxa de intrare (7 lei de persoana si taxa foto 20 lei), dupa care am inceput plimbarea.

Zoo Targoviste - Habitate
Gradina Zoologica Targoviste – Habitate

Am inceput cu zona de acvarii.
Cladirea de acvarii a fost inaugurata in 2015 si cuprinde multe specii de pesti, printre care si unele exotice. Personal recunosc ca nu vazusem multe din aceste specii, ci doar auzisem si citisem despre ele. Cladirea este foarte frumos amenajata si bine intretinuta. Mai jos va prezentam cateva dintre speciile de pesti pe care le-am vazut, poate asa va convingem sa vizitati si voi Zoo Targoviste.

1_Pesti Carassius Auratus_Gradina Zoologica Targoviste
Carasul auriu / carasul rosu / carasul chinezesc / pestisorul de aur (Carassius Auratus)
2_Pesti Piranha_Gradina Zoologica Targoviste
Pesti Piranha
3_Pesti Astronotus Ocellatus_Gradina Zoologica Targoviste
Pestele Oscar (Astronotus Ocellatus)

Pentru ca ne-am intersectat cu un grup de copii (destul de galagiosi, dar ii intelegeam pentru ca si noi eram incantati de ceea ce vedeam) si nu doream sa vizitam impreuna cu ei gradina zoologica, am decis sa mergem in sensul invers de prezentare. Asa ca dupa ce am vizitat zona de acvarii am mers pe aleea din partea stanga.
Aici am intalnit cangurul pitic care din pacate era ascuns la umbra si nu am reusit sa il fotografiem. Imediat urmeaza doua specii de struti: strutul nandu si strutul african. Diferenta dintre aceste doua specii este de talie si de coloristica penajului, asta am observat noi la prima vedere, dar cu siguranta mai sunt si alte deosebiri. Urmeaza alpaca, un animal ce noua ni s-a parut ca seamana cu lama. Cerbul lopatar si caprioara lui isi au locul lor in gradina, am fost surprinsi cand am vazut ca aveau si un pui foarte mic.

4_Strutul Nandu_Gradina Zoologica Targoviste
Strutul Nandu (Rhea)
5_Cerbul Lopatar_Gradina Zoologica Targoviste
Cerbul Lopatar (Dama Dama)

Imediat am vazut zimbrul si ne-am bucurat foarte tare, deoarece chiar daca nu am reusit sa mergem la zimbrarie am reusit sa vedem macar un exemplar. Zimbrul este impunator, frumos, dar si fioros.

6_Zimbrul_Gradina Zoologica Targoviste
Zimbrul (Bison Bonasus)

In continuare am vazut lamele.
Vis a vis de zimbru si lame sunt 3 porci spinosi, care erau ascunsi la umbra si nu prea am reusit sa ii vedem, de fapt li se vedeau doar picioarele din spate.
Tot aici am vazut lebede, gaste si rate.

10_Lama_Gradina Zoologica Targoviste
Lama (Lama Glama)

De aici am mers la nutrii si am ramas uimiti de numarul lor foarte mare.
Vulturul plesuv sur nu avea cum sa treaca neobservat. Are o atitudine foarte impunatoare.

7_Nutrii_Gradina Zoologica Targoviste
Nutrii (Myocastor Coypus)
8_Vulturul plesuv sur_Gradina Zoologica Targoviste
Vulturul Plesuv Sur (Gyps Fulvus)

Ne-am apropiat de zona ursilor (4 la numar), iar Bogdan era atat de dornic sa ii vada incat am mers direct la ei.
Erau atat de masivi si fiorosi.
Le-am dedicat o adevarata sedinta foto, iar ei parca stiau si ne-au incantat cu miscari care credeau ca ne atrag si mai mult. S-au ridicat in doua picioare si au venit aproape de zidul din beton.
Ne-am despartit cu greu de ei, dar voiam sa vedem ce ne mai ofera gradina.

9_Ursul Brun_Gradina Zoologica Targoviste_1
Ursul Brun (Ursus Arctos)
9_Ursul Brun_Gradina Zoologica Targoviste_2
9_Ursul Brun_Gradina Zoologica Targoviste_3

Nu am regretat ca am plecat de la ursi, pentru ca imediat ne-a intampinat caprioara de padure. Am concluzionat ca este mult mai placut sa o vezi linistita la zoo, decat speriata in padure. Experienta din Muntii Macin ne-a facut sa fim mai constienti de ce se poate intampla cand intalnim animale salbatice in padure.

Mufloni, ponei, magari, cai pitici, capre pitice olandeze sunt alte specii de animale pe care le intalnesti in Gradina Zoologica din Targoviste.

11_Capra Alpilor (Ibex)_Gradina Zoologica Targoviste
Capra Alpilor (Capra Ibex)
15_Paunul Asiatic Albastru_Gradina Zoologica Targoviste
Paunul Asiatic Albastru (Pavo Cristatus)

Am mai vizitat o data ursii, apoi am mers spre lei.
Animale cu atitudine si periculoase, leii sunt inchisi cu garduri foarte inalte. Atat pe ei cat si pe tigrii siberieni i-am putut insa vedea si fotografia mult mai bine din zona animalelor nocturne, unde am vazut lilieci si chinchilla.

12_Lei_Gradina Zoologica Targoviste
Leul si Leoaica (Panthera Leo)
13_Tigrul Siberian_Gradina Zoologica Targoviste
Tigrul Siberian (Panthera Tigris Altaica)

Am vazut si cateva specii de maimute, dar caldura le-a facut sa se ascunda la umbra, astfel ca nu le-am fotografiat asa cum ne-am fi dorit.
In imediata apropiere este cladirea pentru reptile si pasari exotice.
Pasarile pot fi vazute si in partea exterioara a cladirii.
Am intrat sa vedem si reptilele. Chiar si cu geamurile de siguranta am simtit cativa fiori pe sira spinarii cand am vazut sarpele boa, crocodilul sau iguana.

14_Boa Constrictor_Gradina Zoologica Targoviste
Sarpele Boa (Boa Constrictor)

Bucurosi si incantati mai ceva ca niste copii, am parasit gradina zoologica dupa aproximativ o ora.
Ne-au impresionat foarte mult atat animalele, dar si faptul ca erau ingrijite, iar tarcurile lor erau curate si frumos amenajate. Tocmai de aceea am spus ca vom vizita si Gradina Zoologica din Bucuresti pentru a putea face o comparatie intre cele doua.

Pentru ca intrarea si iesirea de la Zoo se fac prin Parcul Chindia am zis sa ne relaxam cu o mica plimbare prin parc.
Parcul este foarte ingrijit, frumos amenajat si linistit. Nu stim daca se poate intra din parc in Curtea Domneasca, insa noi nu am gasit intrarea, asa ca dupa plimbare am iesit din parc si am mers sa vizitam Curtea Domneasca (Strada Calea Domneasca nr. 181, Targoviste).

16_Parcul Chindia_Targoviste
Parcul Chindia – Targoviste
17_Parcul Chindia si Turnul Chindiei_Targoviste
Corina – Parcul Chindia si Turnul Chindiei – Targoviste

Nu am stiut ca in aceste zile are loc si Festivalul Medieval Dracula, am aflat intamplator de el in drum spre pensiune de pe niste afise pe care le-am vazut prin oras. Festivalul se tinea in Curtea Domneasca, atmosfera creata te facea sa te simti din acele vremuri. Tot in incinta Curtii Domnesti era si un targ al mestesugarilor populari cu diverse articole create de ei.

Am achitat taxa de intrare in valoare de 6 lei de persoana, apoi am intrat in cetate. Am scapat de taxa foto, doamna de la intrare ne-a spus: „Daca va intreaba cineva de taxa foto le spuneti ca sunteti cu cei de la mestesuguri.”
Inca de la intrare te intampina atmosfera de poveste creata de organizatori. Cavaleri si domnite vedeai la tot pasul. In apropiere de Turnul Chindiei erau amenajate cateva corturi, erau expuse arme din acele vremuri (sabii de diferite dimensiuni, arcuri cu sageti, scuturi), iar in boxe rasuna muzica medievala.

18_Festivalul Medieval Dracula
Sabii – Festivalul Medieval Dracula
19_Festivalul Medieval Dracula
Sabii si scuturi – Festivalul Medieval Dracula
23_Festivalul Medieval Dracula
Festivalul Medieval Dracula

Cei de la postul de televiziune PRO TV realizau chiar in acel moment un reportaj despre festival si i-au luat lui Bogdan un mic interviu pe care il puteti vizualiza aici: „Cetatea care a căpătat aer medieval. Luptă între cavaleri și dansul domnițelor la Târgoviște”.

Interviu Bogdan Ursei_PRO TV_Festivalul Medieval Dracula 2019
Interviu Bogdan Ursei – PRO TV – Festivalul Medieval Dracula 2019

Am vizitat Turnul Chindiei unde am citit toate povestile si explicatiile din interiorul turnului.
Desi are o inaltime de doar 27 de metri iti ofera o panorama impresionanta asupra orasului si imprejurimilor.
Pentru ca erau foarte multi turisti nu am stat foarte mult in turn deoarece incepuse sa se aglomereze si ne era foarte greu sa coboram pe scarile si asa destul de inguste.

20_Turnul Chindiei_Panorama_1
Panorama din Turnul Chindiei
20_Turnul Chindiei_Panorama_2
Panorama din Turnul Chindiei (Ruinele Palatului Domnesc)
21_Turnul Chindiei_Cavalerii si Domnita
Turnul Chindiei – Cavalerii si Domnita
22_Turnul Chindiei
Turnul Chindiei – Targoviste
24_Turnul Chindiei
Turnul Chindiei si Ruinele Palatului Domnesc – Targoviste

In cadrul Curtii Domnesti am mai vizitat Ruinele Palatului Domnesc si Muzeul Tiparului si al Cartilor Vechi Romanesti.

25_Muzeul Tiparului si al Cartii Vechi Romanesti_Targoviste_1
Muzeul Tiparului si al Cartilor Vechi Romanesti
25_Muzeul Tiparului si al Cartii Vechi Romanesti_Targoviste_2
Mobila apartinand familiei Vacarescu (secolul XIX)
25_Muzeul Tiparului si al Cartii Vechi Romanesti_Targoviste_3
Reconstituirea unui atelier tipografic (secolul XVIII)

Dupa ce am vizitat aceste obiective am mers spre Muzeul de Istorie (Strada Calea Domneasca nr. 189, Targoviste) – pret de vizitare 8 lei de persoana si taxa foto in valoare de 15 lei.
Un loc cu ajutorul caruia am calatorit in timp si am vazut cum traiau, cum se imbracau, bijuteriile, podoabele, ce obiecte si unelete foloseau semenii nostri din trecut, dar si cat de viteji erau in luptele contra dusmanilor. Am vazut replici ale tinutelor domnitorilor Tarii Romanesti, armele pe care le-au folosit in luptele contra Imperiului Otoman, steaguri din acele vremuri si medalii ce ne arata meritele si vitejia lor.

26_Muzeul de Istorie_Targoviste_4
Muzeul de Istorie – Targoviste
26_Muzeul de Istorie_Targoviste_1
26_Muzeul de Istorie_Targoviste_2
26_Muzeul de Istorie_Targoviste_3
Muzeul de Istorie – Targoviste

In cadrul muzeului exista si o expozitie de tablouri ce au fost pictate de profesorii Liceului de Arte Doamna Balasa.

Dupa ce am terminat de vizitat muzeul, ne-am intors in Curtea Domneasca, unde am mancat in zona amenajata din cadrul festivalului si am ascultat muzica medievala.
Din pacate pe cer s-au strans nori de ploaie, iar la putin timp a inceput o ploaie usoara de vara.
Pentru ca eram obositi, iar ploaia nu prea dadea semne ca o sa inceteze prea curand, am decis sa mergem spre pensiune.

Ajunsi la pensiune, ne-am odihnit putin, dar pentru ca era destul de devreme si nu voiam sa petrecem mult timp in camera, am decis sa mai iesim putin, sa vedem ce se mai intampla in cadrul festivalului.

La Curtea Domneasca petrecerea era in toi, iar domnitele si cavalerii te invitau la dans. O atmosfera de sarbatoare ce se simtea in tot orasul. Am mai petrecut putin alaturi de domnite, cavaleri si simpli participanti, dupa care ne-am indreptat din nou spre pensiune. Avusesem o zi plina si ne doream sa ne odhnim ca sa putem descoperi si urmatoarea zi frumusetile orasului Targoviste.

27_Festivalul Medieval Dracula_Cimpoierii din Transilvania
Festivalul Medieval Dracula – Cimpoierii din Transilvania
28_Parcul Chindia
Parcul Chindia la apus
29_Primaria Targoviste_Anul 1897
Primaria Targoviste – Anul 1897
30_Statuia lui Mihai Viteazul_Targoviste
Statuia lui Mihai Viteazul – Targoviste

In cea de-a doua zi (16.06.2019), dupa ce am mancat micul dejun la pensiune, din ceea ce cumparasem cu o seara inainte, ne-am strans micile bagaje si ne-am indreptat spre zona Curtii Domnesti.

Prima oprire a fost la Muzeul National al Politiei Romane (Strada Calea Domneasca nr. 187, Targoviste), taxa de intrare a fost 5 lei de persoana, am scapat si aici de achitarea taxei foto. Aici am descoperit inceputurile activitatii Politiei din Romania, dovezile celei mai cunoscute anchete de crima din tara noastra, Cazul Ramaru, uniformele politistilor din diferite tari, arme folosite in diverse actiuni, dar si uneltele folosite in anchete. Un loc plin de mister, de existenta caruia nu stiam.

31_Muzeul National al Politiei Romane_Targoviste_4
Muzeul National al Politiei Romane – Targoviste
31_Muzeul National al Politiei Romane_Targoviste_3
Muzeul National al Politiei Romane – Cazul Ramaru
31_Muzeul National al Politiei Romane_Targoviste_1
Muzeul National al Politiei Romane – Targoviste
31_Muzeul National al Politiei Romane_Targoviste_2

Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic (Strada Stelea nr. 4, Targoviste) a fost a doua oprire (pret vizitare 8 lei de persoana si taxa foto in valoare de 15 lei). Aici ne-am intors si mai mult in timp, cu cateva mii de ani in urma. Un loc unde uneori ti se taie pur si simplu respiratia cand vezi obiecte atat de vechi, cranii ale oamenilor de acum mii de ani si oseminte ale animalelor care acum nu mai exista. Muzeul este foarte bine realizat, astfel ca iti da senzatia ca esti intr-o pestera similara celor in care traiau stramosii nostri. Exista ecrane unde ruleaza filme cu modalitatea prin care oamenii din paleolitic isi creau uneltele si armele. Bogdan a incercat sa imortalizeze cat mai bine scenele redate in incinta muzeului si daca nu a reusit sa va transmita emotia locului, speram ca v-am facut macar curiosi si il veti vizita cu prima ocazie.

31_Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic_Targoviste_1
31_Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic_Targoviste_2
Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic – Defensa de Elephas Meridionalis; Varsta: 1.800.000 ani; Descoperit pe Valea Ialomitei la Doicesti, Jud. Dambovita
31_Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic_Targoviste_3
31_Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic_Targoviste_4
31_Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic_Targoviste_5
31_Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic_Targoviste_6
Muzeul Evolutiei Omului si Tehnologiei in Paleolitic – Targoviste

Am decis sa ne intoarcem putin mai aproape de zilele noastre si am mers la Curtea Domneasca, unde era ultima zi de festival. Am mancat pranzul in atmosfera medievala si ne-am relaxat privind cavalerii ce se duelau in sabii sau trageau cu arcul, domnitele dansand pe muzica celor de la Nomen Est Omen, a formatiei Huniadi Cantores sau a Cimpoierilor din Transilvania.

Am plecat in jur de ora 14:30 din cauza norilor ce se strangeau deasupra orasului, urma sa plecam cu trenul IR 15162 la 15:50 si nu voiam sa fim prinsi pe drum de ploaie. Ne-am desprins cu greu de atmosfera de sarbatoare, dar ne-am spus ca vom reveni in Targoviste deoarece mai avem multe locuri de vizitat.

La putin timp dupa ce am ajuns in gara a inceput si ploaia. Am avut noroc ca nu ne-a prins pe drum.

Trenul a venit la 15:35.
Trenul privat al companiei Transferoviar Calatori nu avea aer conditionat. Noi eram siguri ca doar in trenurile CFR-ului se intampla acest lucru, dar se pare ca nu, obiceiurile rele din pacate sunt preluate si de companiile private.
La ora 17:20 am ajuns in Bucuresti, macar nu a avut intarziere si am ajuns la timp.

Ne-a placut foarte mult orasul Targoviste si am ramas foarte impresionati de cat de ingrijit este si mai ales de cata incarcatura istorica am regasit in el.
Speram ca v-am facut curiosi si v-am starnit dorinta de a-l vizita!