Trasee prin Munţii Măcin: Traseul Dealul cu Drum; Traseul Ţuţuiatu; Traseul Poveştile Măcinului; Traseul Culmea Pricopanului

25.05.2019
Cu ocazia zilei de nastere a Corinei am organizat un concediu de 4 zile prin Muntii Macin (in zona Macin – Greci).
Toate detaliile erau deja stabilite, astfel ca la ora 05:15 am plecat spre Gara de Nord.

Pe scurt planul era urmatorul: doua nopti (25.05 si 26.05) le dormeam la cort in localitatea Greci (la Turtle Camp), iar a treia noapte (27.05) o petreceam intr-o pensiune (Pensiunea Turist) din orasul Macin, urmand ca in data de 28.05 sa ne intoarcem in Bucuresti.

Am luat spre Braila trenul IR 1771.
Aveam plecarea din Gara de Nord la ora 06:35 si ajungeam in Braila la ora 09:41.
Pretul biletelor pentru ca le-am cumparat online a fost de 90.35 ron.

Calatoria nu a fost foarte linistita pentru ca am avut ghinionul de a ne afla in tren cu un grup de vreo 15 adolescenti ce se duceau in Galati la concertul Forza Zu 2019.

Ajunsi in Braila am luat microbuzul spre localitatea Greci (doua bilete la pret de 32 ron).
Am plecat din Autogara Atlas SA la ora 10:50 (pentru localizarea autogarii poti utiliza link-ul: Localizare Autogara Atlas SA, mai exact la iesirea din Gara Braila mergi la stanga, iar in aproximativ 500 de metri tot pe partea stanga a Strazii Siret o sa intalnesti autogara).

In drumul nostru catre Greci am avut surpriza placuta sa aflam ca vom trece Dunarea cu bacul.
Va dati seama ca am coborat din microbuz cand bacul (cu numele Corsar) traversa Dunarea. Pentru noi a fost un moment spectaculos pe care l-am savurat din plin.

1_Cu bacul Corsar pe Dunare
Traversand Dunarea cu bacul „Corsar”
2_Traversand Dunarea cu bacul
Dunarea
3_Barja Rovinari 13
Barja Rovinari 13

Am ajuns in Greci in jurul orei 11:15.

Desi statia de microbuz pentru Greci era pe DN22D, soferul s-a abatut putin de la traseul sau pentru a ne lasa pe noi in apropiere de locul unde aveam sa campam primele doua nopti, Turtle Camp (pentru contact poti utiliza numarul de telefon 0743.646.256 – Adrian sau link @turtlecampgreci).

6_Turtle Camp_Greci_Tulcea_1
Greci – Turtle Camp
5_Turtle Camp_Greci_Tulcea
Corina la Turtle Camp
4_Turtle Camp_Greci_Tulcea
Motanul Vasile si Turtle Camp

Turtle Camp este un spatiu privat, special amenajat pentru camparea cu cortul.
Mai jos aveti si alte detalii:
– este localizat la intrarea in localitatea Greci (judetul Tulcea), foarte aproape de una din intrarile semnificative in Parcul National Muntii Macinului
– accesul in camping se poate face si cu masina sau rulota
– campingul ofera urmatoarele facilitati: apa, apa calda, WC, dusuri, curent, curent rulota
– pretul de campare este de 25 ron de adult si 10 ron/copii pana la 14 ani
Turtle Camp iti mai pune la dispozitie 2 rulote pe care le poti inchiria cu 90 ron/noapte, respectiv o casuta pe care o poti inchiria cu 110 ron/noapte.

Am discutat putin cu Adrian despre imprejurimi si locurile pe care le putem vizita, ne-am imprietenit cu motanul Vasile, am montat cortul, am luat masa, apoi am plecat spre primul nostru traseu din Muntii Macin.

Mentionez ca traseele din zilele 25.05 si 26.05 au plecarea din localitatea Greci.

Traseul 1:
Am plecat pe traseul cu denumirea Dealul cu Drum (Greci – Valea Racova – Valea Piatra Rosie – Valea Curaturi – Valea Taita – Nifon) la ora 12:35.
triunghi-rosuPe durata acestui traseu am urmat marcajul triunghi rosu, iar conform site parcmacin.ro lungimea acestui traseu este de 14 km – doar dus pana in satul Nifon.
Detalii privind acest traseu puteti gasi si aici: Dealul cu Drum.

Harta Traseu Greci - Dealul cu Drum
Harta traseu Dealul cu Drum

Pentru a intra oficial pe traseu este necesar sa ajungeti la Piata Agroalimentara (localizare aici) din Greci. Din acest loc se merge la dreapta pe Strada Carabalu pana la Centrul de Informare APNMM. Se continua pana la zona numita La Picnic – intrarea in Parcul National Muntii Macin.

La intrarea in padure am fost opriti de un ranger (tot Vasile, nu era motanul) pentru a achita taxa de vizitare in valoare de 6 ron de persoana/zi, taxa poate fi platita si la Centrul de Informare APNMM.

Vremea era calda, iar rangerul intalnit ne-a spus ca nu avea sa ploua in aceasta zi.

Traseul este spectaculos in prima parte deoarece stancile ascutite pe care le-am intalnit ne-au facut sa ne intrebam daca suntem in munti cu inaltimea maxima de 467 m (Vf. Tutuiatu) sau inaltimi de 3000 de metri. Surprinzator este faptul ca in Muntii Macin zona stancoasa este la inceputul traseelor si ulterior intalnesti zona de padure, invers fata de celelalte trasee pe care le-am parcurs pana acum, unde am intalnit zona de padure la inceput si zonele stancoase la intaltimi mai mari.

Prin zona stancilor ne-am intalnit cu 4 persoane, erau de fapt singurele persoane pe care aveam sa le intalnim pe acest traseu.

In zonele expuse soarelui am vazut multe soparle.
Bineinteles ca eram nerabdatori sa vedem si alte reptile, mamifere, pasari sau diverse plante, flori; mai ales ca zona este recunoscuta pentru asa ceva, in plus ne documentasem inainte cu privire la ce putem gasi/intalni in aceste locuri.
De un lucru eram siguri, Mos Martin sigur nu avea sa ne iasa in cale!

11_Soparla in Muntii Macin
Soparla in Muntii Macin

Dupa zona de stanca am intrat in padure. O padure deasa si racoroasa ce mie personal mi-a trezit fiori si amintiri cu ursi.

Am continuat apoi pana la intersectia marcajului nostru (triunghi rosu) cu cruce rosie (am ajuns in aceasta zona in jurul orei 14:40).
Din acel punct am inceput coborarea pe un drum forestier spre satul Nifon.
Nu am ajuns pana in Nifon, ci ne-am intors cand mai aveam aproximativ 4-5 km pana la intersectia cu DJ222A. Nu aveam ca scop sa ajungem in Nifon, oricum de acolo ne intorceam pe acelasi traseu. Ne-am oprit din coborarea noastra spre Nifon la ora 15:20.

Pe traseul de intoarcere, ne-a taiat calea in plina viteza o caprioara.  Corina a vazut caprioara complet, eu i-am vazut doar copitele din spate si felul in care a sarit in tufisuri.
Am fost amandoi entuziasmati de aparitie, iar pe restul traseului am fost mai atenti la tot ce ne inconjura, poate aveam noroc si mai vedeam una, nu mai spun de speranta de a o si fotografia.

La ora 16:00 eram iar la intersectia celor doua marcaje (TR cu CR).

Cand mai aveam putin si ieseam din padure, in apropierea zonei stancoase, a inceput ploaia, astfel ca ceea ce ne-a spus rangerul nu a fost tocmai exact.
Am continuat coborarea pe ploaie, nu ploua puternic, era o ploaie placuta de vara.

Si fotografii de pe traseu.

1_Muntii Macin_Traseul Dealul cu Drum
Stanci in Muntii Macin
12_Muntii Macin_Traseul Dealul cu Drum
Pe traseul Dealul cu Drum

In drumul spre camping, ne-am oprit la un fast food si ne-am luat de mancare, ploaia s-a oprit, insa alti nori mai negri se vedeau in zare.

Am ajuns in camping (ora 18:00) si am reusit sa mancam afara, pot spune ca am avut noroc pentru ca la vreo jumatate de ora a inceput o ploaie torentiala ce a durat cel putin 45 de minute.
Sotia lui Adrian ne-a adus o prelata protectoare pentru cort, desi in cort nu intrase nici macar o picatura de apa. Foarte amabila prin gestul ei.
Si apropo, era pentru prima data cand am prins o ploaie in cortul Trimm Comet. S-a comportat foarte bine, a rezistat cu brio ploii torentiale si vantului.

Seara ne-am petrecut-o mancand cirese (campingul este amenajat intr-o livada de pomi fructiferi: ciresti, caisi, peri) si bucurandu-ne de apusul soarelui.
Am uitat sa mentionez ca in camping mai erau 2 corturi, cele 2 rulote (achizitionate cu 1700 euro) ale lui Adrian care erau si ele ocupate, plus inca 2 rulote – una pentru care Adrian cere chirie 3 ron/zi, iar cea de-a doua este a unui prieten si o mai inchiriaza uneori.

13_Apus in Greci
Apus in Greci
14_Cirese din livada Turtle Camp
Cirese din livada Turtle Camp

A fost o tura frumoasa, am ramas uimiti de cat de spectaculosi sunt acesti munti avand in vedere inaltimile mici.

Am adormit in jurul orei 22 cu gandurile la traseele din urmatoarea zi.

Puteti vizualiza tura si pe Strava accesand urmatorul link: Muntii Macin: Traseul Dealul cu Drum

Statistici Strava Bogdan/Corina (eu am avut probleme cu localizarea astfel ca am copiat tura de la Corina):
Distanta: 21.20 km
Timp de miscare: 4:36:07
Timp de miscare + pauze: 5:23:22
Urcare: 508 m
Pace: 13:01/km
Calorii consumate: 1824

26.05.2019
Traseul 2:
Ne-am trezit, am mancat, iar in jurul orei 09:10 am plecat spre aceeasi piata Agroalimentara din Greci.
triunghi-albastruIn aceasta zi urmaream marcajul triunghi albastru al traseului ce ne ducea spre Vf. Tutuiatu (Greci – Valea Morsu – Saua Tutuiatu – Varful Tutuiatu – Valea Piscului Inalt – Valea Seaca – Valea Fagilor – Cetatuia – Luncavita), cel mai inalt varf din Muntii Macin. Traseul duce pana in Luncavita, noi am mers pana in apropiere de Cetatuia.
Lungimea traseului era de 7 km conform parcmacin.ro. Detalii privind acest traseu puteti gasi si aici: Traseul Tutuiatu.

Harta Traseu Tutuiatu
Harta traseu Vf. Tutuiatu

Ajunsi la Agroalimentara din Greci am mers pe Strada Plopului, apoi pe Strada Parcul National si in final pe Strada Tutuiatu pana la iesirea din localitate (la ora 10:00 ieseam din localitate).

Cerul era senin, se anunta vreme buna, de aceasta data i-am spus chiar eu Corinei ca nu o sa ploua si chiar asa avea sa fie (si nu sunt rangerul Vasile).

Culmea a fost ca nu am mers mai mult de 5 minute de la intrarea pe traseu si am intalnit o testoasa. Prima noastra testoasa intalnita in Muntii Macin.
Am stresat-o cu cateva fotografii, apoi am lasat-o sa-si vada de treaba.

Am continuat sa mergem si sa facem fotografii, eram asa de uimiti de frumusetile locului incat nu ne puteam abtine sa nu imortalizam fiecare peisaj, dar in acelasi timp eram foarte atenti pe unde calcam pentru a nu rata un alt „locuitor” al acestor munti.

1_Testoasa in Muntii Macin
Prima testoasa in Muntii Macin

Traseul incepe sa urce abrupt, insa era acceptabil. Nu aveam in spate rucsaci mari pentru a ne ingreuna si mai mult.

1_Traseul Vf. Tutuiatu
Traseul spre Vf. Tutuiatu
2_Traseul Vf. Tutuiatu

Ajunsi langa un tei am vazut si primul sarpe. Avea culoarea gri, iar lungimea era de aproximativ un metru. Nu am reusit sa-i facem vreo poza pentru ca s-a ascuns imediat sub niste stanci.

Si alte cateva fotografii.

1_Gaura Testoasa
„Ascunzis” testoasa (se vedeau inclusiv urmele ca o testoasa a stat acolo)
2_Bogdan in Muntii Macin
Bogdan la „vanatoare” de testoase

Corina: „Cand am ajuns aproape de Varful Tutuiatu am observat si cateva corturi intr-o poienita (se pot observa si in fotografia de mai jos). Eu personal am fost destul de surprinsa sa vad corturi intr-un loc neamenajat, dar Bogdan mi-a spus ca in acesti munti sunt foarte multe locuri de camping si in plus poti campa oriunde pentru ca nu ai teama vreunui animal salbatic ce te poate ataca.

3_Traseul Vf. Tutuiatu
4_Corina pe Traseul Vf. Tutuiatu
Corina pe traseul Vf. Tutuiatu

Am ajuns langa o fantana si acolo am intalnit al doilea sarpe, mai mare si de culoare negru. Acestuia i-am facut o fotografie, insa nu a iesit clara, probabil de la emotii. 🙂
Parea ca e ziua noastra norocoasa!

Am ajuns si pe Vf. Tutuiatu (467 m) – cel mai inalt varf din Muntii Macin – ora 11:10.

De pe Vf. Tutuiatu se vedeau orasele BrailaMacin si fluviul Dunarea (al doilea ca lungime din Europa).
Panorama de pe Tutuiatu este absolut superba.

1_Vf. Tutuiatu (467 m)
Corina pe Vf. Tutuiatu (467 m)
2_Vf. Tutuiatu (467 m)
Bogdan pe Vf. Tutuiatu (467 m)

In coborarea de pe Tutuiatu am intalnit si bujori, Corina i-a recunoscut. Mi-a spus ca e singurul loc unde poti sa intalnesti aceste flori.
Din nou am fost norocosi pentru ca in mod normal infloresc mai devreme, dar pentru ca anul acesta primavara a venit mai tarizu, erau infloriti la sfarsitul lunii mai.

Bujor in Muntii Macin

Am continuat apoi coborarea spre Cetatuia.
In coborarea noastra, Corina a vazut pe celalalt versant o caprioara. A strigat usor la mine, insa caprioara ne-a auzit si a disparut in cateva clipe.

Pe aceasta coborare ne-am intalnit si cu alte persoane, toti se indreptau spre varf.

Noi am ajuns la ora 12:35 la DJ222A, ne-am odihnit putin, am mancat, apoi am facut cale intoarsa pe acelasi traseu (la ora 12:50).

Pe urcare am avut iar urechile ciulite si ochii mari, poate intalneam si alte animale.

Si asa cum ziceam, in aceasta zi norocul a fost de partea noastra. In zare am crezut ca vad o piatra, insa uitandu-ma cu atentie am vazut ca se misca, ceea ce insemna ca era o testoasa, a doua testoasa. Am alergat spre ea si i-am facut si acesteia cateva fotografii.

Testoasa in Muntii Macin
A doua testoasa in Muntii Macin

Am ajuns iar in apropiere de Vf. Tutuiatu, insa aveam in plan sa coboram prin alta parte, pe un traseu nemarcat.
Si a fost o alegere foarte buna pentru ca am vazut stanci si abrupturi uimitoare.

De vreme nu am ce sa spun, ne doream cativa nori, soarele ardea foarte puternic. Avea dreptate Adrian cand ne spunea ca in Iulie si August, din cauza ariditatii, nu prea sunt drumeti ce strabat potecile acestor munti.

1_Traseul Vf. Tutuiatu
2_Traseul Vf. Tutuiatu
3_Traseul Vf. Tutuiatu
Bogdan pe traseul Vf. Tutuiatu
4_Traseul Vf. Tutuiatu
5_Traseul Vf. Tutuiatu
6_Traseul Vf. Tutuiatu
Corina (alias Moise) pe traseul Vf. Tutuiatu

Cand mai aveam putin si ne apropiam de intrarea in Greci, am intalnit a treia testoasa, aceasta de dimensiuni mai mici ca celelalte doua.

Testoasa in Muntii Macin
A treia testoasa in Muntii Macin

Am fost inspirati ca am mers pe acest traseu pentru ca in cele din urma am coborat din munti in apropiere de Centrul de Informare APNMM (ora 15:25).

Am fost si am platit taxa de vizitare. Ne doream sa vizitam si centrul, insa din pacate aveau program scurt, iar noi am ajuns chiar cand inchideau usile. Vazand acest lucru am plecat spre cel de-al doilea traseu al acestei zile.

Puteti vizualiza tura si pe Strava accesand urmatorul link: Muntii Macin: Traseul Tutuiatu

Distanta: 22.62 km / 22.70 km
Timp de miscare: 5:17:36 / 5:14:43
Timp de miscare + pauze: 6:10:05 / 6:09:59
Urcare: 770 m / 774 m
Pace: 14:02/km / 13:52/km
Calorii consumate: 1946 / 1339

Traseul 3:
Am continuat sa mergem de la Centrul de Informare APNMM spre zona numita La Picnic.
punctul-albastruTraseul pe care aveam sa-l urmam in aceasta a doua parte a zilei se numeste Povestile Macinului (Greci – Valea Racova – Valea Ditcova) si are marcaj punct albastru. Lungimea traseului nu este mentionata pe parcmacin.ro, insa o aproximez la 5 km. Detalii privind acest traseu puteti gasi si aici: Traseul tematic Povestile Macinului.
Din pacate panourile informative de pe traseu au disparut, nu stiu daca au fost furate sau distruse de om.

Inainte sa pornim pe traseu ne-am oprit la intrarea in padure, am mancat si ne-am odihnit foarte bine.

Harta Traseu Povestile Macinului
Harta traseu Povestile Macinului

Jumatate din acest traseu este comun cu cel din prima zi (Dealul cu Drum), astfel ca nu o sa intram in prea multe detalii.
Fiind amiaza tarziu ne-am intalnit doar cu 3 drumeti (si acestia erau straini).

1_Traseul Povestile Macinului
Traseul Povestile Macinului
2_Traseul Povestile Macinului
Greiere bortos
Am intalnit si un greiere bortos (era imens)

Poteca incepe sa coboare la dreapta prin padure.
In acest punct am vazut si o ramasita a ceea ce a fost un panou de informare.

In intunericul padurii am vazut iar o caprioara, nu ne desparteau mai mult de 20-30 de metri. Am ridicat usor aparatul si cand l-am deschis s-a auzit un tzac. Caprioara s-a intors speriata si a fugit. Doar ca in cateva clipe a inceput sa scoata un muget infiorator, parea ca nu a fugit prea departe, ba mai mult am avut impresia ca ne-a ocolit si a ajuns cumva in spatele nostru. Am inlemnit. I-am facut semn Corinei sa ne miscam usor. Am avut noroc ca intamplarea s-a petrecut in apropiere de iesirea de padure.
Am inceput apoi sa ne intrebam de ce a reactionat asa, poate a fost speriata de zgomotul facut de aparat, poate l-a confundat cu zgomotul de pusca incarcata; sau poate a fost socata de intalnirea cu noi sau poate avea un pui in apropiere si incerca sa-l protejeze crezand ca daca face acel zgomot o sa ne indepartam de pui; sau poate isi chema cerbul.
Noi am gasit doar posibilitati, insa ne-ar ajuta mult o explicatie logica a acelor sunete.

Pe drumul spre camping am facut o recapitulare a celor vazute in aceasta zi: 2 caprioare, 3 testoase, 2 serpi, zeci de soparle si sa nu uitam de bujori.

Ne-am oprit la Angelo de unde am cumparat o pizza (localizare Google Maps Angelo), o bere pentru mine si o limonada pentru Corina.

Ajunsi in camping, am mancat, apoi ne-am petrecut seara ascultand muzica de munte.

Apus
Apus in Greci
Corina
Bogdan

Puteti vizualiza tura si pe Strava accesand urmatorul link: Muntii Macin: Traseul tematic Povestile Macinului

Distanta: 8.76 km / 8.69 km
Timp de miscare: 1:58:19 / 2:02:50
Timp de miscare + pauze: 2:56:44 / 2:55:17
Urcare: 229 m / 231 m
Pace: 13:30/km / 14:08/km
Calorii consumate: 754 / 513

27.05.2019
Ne-am trezit in jurul orei 07:00, am strans cortul, apoi am mancat putin.

Am mai discutat cu Adrian, ne-am luat la revedere si am plecat spre statia de microbuz.
La plecarea din Greci catre Macin am luat microbuzul (14 ron pentru 2 bilete) de la ora 09:23.

Ajunsi in Macin ne-am cazat la Pensiunea Turist. Am platit 100 ron pentru o camera dubla.

Ne-am pregatit rucsacii pentru ultima tura din Muntii Macin.

Traseul 4 are plecarea din Orasul Macin (Tulcea).

Traseul 4:
banda-albastraLa ora 10:30 am plecat pe traseul Culmea Pricopanului (Macin – Fantana de Leac – Vf. Caramalau – Saua Serparu – Piatra Raioasa – Vf. Sulucu Mare – Regia Tutunului – Macin), marcat cu banda albastra. Noi am mers pana in apropiere de Saua Serparu, apoi am continuat pe traseul de bicicleta (marcat cu C) pe Valea Regiei.
Conform site parcmacin.ro lungimea acestui traseu este de 6 km. Detalii privind acest traseu puteti gasi si aici: Traseul Culmea Pricopanului.

Harta traseu Culmea Pricopanului

Pana la intrarea pe traseu am fost nevoiti sa mergem pe jos, pe marginea DN22D.
Soarele ardea la propriu. Ne uitam spre cer cu speranta ca soarele o sa fie acoperit de nori, insa erau cam razleti.
Am mers la stanga (am intrat pe traseu), macar scapasem de soseaua plina de masini.
Mergeam cu soarele deasupra capului. Din cand in cand ne bucuram de umbra unui copacel.

In zare vedeam o cariera de piatra.
Mergeam si cand deodata BUM! o explozie la cariera, Corina speriata ma strange de mana. I-am spus ca sigur e o detonare controlata.
Dupa explozie un nor de praf si apoi am vazut gaura aparuta in munte in urma exploziei. Inca se prabuseau bucati de stanca si pamant. Spectaculos, insa distrugator.

Cariera de piatra

Am continuat apoi la stanga, spre Manastirea Izvorul Tamaduirii, unde am ajuns la ora 12:05.
Ajunsi la manastire am intrat in padure (la dreapta) si apoi am inceput sa urcam abrupt, parca prea abrupt pentru un traseu, iar marcajul disparuse.
Am coborat in zona unde am vazut ultima data marcajul, l-am regasit, continua drept nu cum urcasem noi.

1_Pe Traseul Culmea Pricopanului
Peisaj de pe traseu
2_Pe Traseul Culmea Pricopanului
Corina printre stanci

Soarele in combinatie cu efortul depus in aceasta zi, dar mai ales in zilele trecute m-au facut sa-i spun Corinei sa ne intoarcem. Din cauza efortului imi tremurau picioarele.
Insa a insistat sa nu ne oprim, ca sigur o sa fie mai usor, astfel ca am continuat.

Un ultim urcus abrupt si parca era mai bine. Ne aflam pe un fel de platou cu urcusuri si coborasuri.

1_Pe Traseul Culmea Pricopanului
2_Pe Traseul Culmea Pricopanului
3_Pe Traseul Culmea Pricopanului
4_Pe Traseul Culmea Pricopanului
5_Pe Traseul Culmea Pricopanului
6_Pe Traseul Culmea Pricopanului
7_Pe Traseul Culmea Pricopanului
Pe traseul Culmea Pricopanului

Am ajuns pe Vf. Vraju (335 m) la ora 13:35.
Am facut cateva fotografii, apoi ne-am continuat traseul.

8_Pe Traseul Culmea Pricopanului
Cariera de piatra vazuta de pe Vf. Vraju (335 m)
9_Vf. Vraju (335 m)
Corina pe Vf. Vraju (335 m)
10_Vf. Vraju (335 m)
Bogdan pe Vf. Vraju (335 m)
11_Pe Traseul Culmea Pricopanului
Pe traseul Culmea Pricopanului

Bineinteles ca am intalnit pe traseu si mai putin celebrul Sfinx Dobrogean, mai este cunoscut sub denumirile Sfinxul Dobrogei sau Sfinxul din Macin.

12_Sfinxul Dobrogei_Sfinxul Dobrogean_Sfinxul din Macin
Sfinxul Dobrogei / Sfinxul Dobrogean / Sfinxul din Macin

A urmat o coborare, apoi trebuia sa continuam cu o urcare foarte abrupta, doar ca am cazut amandoi de acord sa mergem pe drumul de bicicleta ce ne ducea in Valea Regiei.

13_Pe Traseul Culmea Pricopanului
14_Pe Traseul Culmea Pricopanului
15_Pe Traseul Culmea Pricopanului
La iesirea de pe traseul Culmea Pricopanului

Am terminat traseul in jurul orei 14:30.
La terminarea traseului am rugat un sofer, primul pe care l-am intalnit, sa ne duca si pe noi macar pana la sosea (DN22D). De la sosea am continuat pe jos pana la Pensiunea Turist.

Corina: „Pe drumul spre pensiune ne-am oprit la o benzinarie, ne era foarte sete, asa ca am intrat sa cumparam apa si suc. Eu am baut sucul inainte ca Bogdan sa plateasca, lucru care l-a uimit, dar imi era atat de sete.

Puteti vizualiza tura si pe Strava accesand urmatorul link: Muntii Macin: Traseul Culmea Pricopanului

Distanta: 13.96 km / 14.01 km
Timp de miscare: 3:09:18 / 3:18:13
Timp de miscare + pauze: 4:04:16 / 4:04:34
Urcare: 449 m / 447 m
Pace: 13:33/km / 14:08/km
Calorii consumate: 1201 / 827

In cele 3 zile de trasee am mers 67 de kilometri.

Seara, dupa ce am mancat la terasa pensiunii, am mai iesit la o mica plimbare avand ca scop sa ajungem la Bratul Macin (l-am vazut din microbuz cand veneam de la Braila spre Greci).

1_Bratul Macin
Dunarea – Bratul Macin
2_Bratul Macin
3_Bratul Macin

28.05.2019
La plecarea din Macin catre Braila am luat microbuzul (22 ron pentru 2 bilete) de la ora 09:30.
Am stat mult pe drum, mai ales la traversarea cu bacul. Asa ca aveti in vedere daca va grabiti la tren sa luati in calcul si timpul de asteptare la traversarea cu bacul.

Ajunsi in Braila am luat masa la restaurantul Valentino, apoi ne-am dus in gara si am asteptat (doar vreo 2 ore) venirea trenului.

La intoarcerea catre Bucuresti am luat trenul IR 1576, cu plecare la ora 15:08 si sosire la ora 18:39.
Biletele au fost cumparate online la pretul de 92.15 ron.
In tren am fost nevoiti sa ne mutam din vagonul unde aveam locuri, nu functiona aerul conditionat astfel ca era o caldura insuportabila. Insa acestea sunt doar detalii, la CFR este ceva standard.

Ajunsi in Bucuresti am luat un taxi de la Gara de Nord.

Corina: „A fost o minivacanta foarte frumoasa si ii multumesc si pe aceasta cale lui Bogdan pentru frumosul cadou oferit de ziua mea: Trasee prin Muntii Macin.
Am hotarat ca ne vom intoarce in acesti munti pentru ca mai avem de parcurs cateva trasee si mai ales pentru ca ne-a placut foarte mult zona.

Va recomandam traseele de aici si va uram sa aveti parte de Poteci Insorite, asa cum am avut noi!

Link-uri utile pentru realizarea acestei excursii: