Munții Baiului: Traseu pentru o zi: Halta CFR Posada – Refugiul Florei – Şaua Mierlei – Piscul Câinelui (Sinaia) – Şaua Băiuţul (Buşteni) – Şaua Cazacu – Telegondola Azuga – Oraş Azuga

A trecut ceva timp de la ultima tura pe munte.
Astfel am hotarat ca sambata, 04.08.2018 sa mergem intr-o drumetie ce ne doream de ceva timp sa o realizam.

Traseul era urmatorul: Halta CFR Posada – Muntele Florei (unde am intalnit Refugiul Florei) – Saua Mierlei – Piscul Cainelui – Saua Baiutul – Saua Cazacu – Telegondola Azuga – Oras Azuga
Prin acest traseu de fapt finalizam creasta Muntilor Baiului, inceputa in 2015.

Am plecat din Bucuresti Nord cu trenul personal 3001, iar la ora 08:44 coboram in Halta CFR Posada.
Am iesit cu greu din mica localitate, are drumuri atat de intortocheate ca nu stii daca esti in curtea cuiva sau pe un drum.

Am intrat pe traseu. Pe un indicator scria: Drum Forestier Floreiu, lungime 6.6 km.
banda-rosieMarcajul pe toata durata traseului (Creasta Baiului) conform Muntii Nostri este banda rosie, insa am intalnit si banda galbena, desi nu exista niciun traseu de legatura cu banda galbena.

Drum Forestier Floreiu

Nici nu incepusem bine sa urcam ca imediat am fost intampinati violent de un caine de la o centrala electrica.
Am reusit sa-l calmam, insa norocul de fapt a constat in faptul ca poarta de la centrala electrica era inchisa, deoarece dupa garduri se mai aflau 4-5 caini ce latrau repezit.

Am continuat sa mergem pe acel drum forestier si am auzit iar caini.
Am preferat sa ocolim zona respectiva si sa ne abatem putin de la traseu, insa culmea a fost ca desi am ocolit, am intrat direct pe poteca marcata. Ce noroc!
Am facut o mica pauza si am mancat un sandvis ca sa prindem puteri, pentru ca incepeam in sfarsit sa urcam pe munte, prin padure.

Citisem si auzisem povesti ca prin zona unde ne aflam se cam plimbau ursi, asa ca mergeam cu teama si incercam pe cat posibil sa nu pierdem marcajul.
Cu toata atentia noastra, intr-o poienita, nu am mai gasit marcajul, de fapt pur si simplu nu exista, astfel ca am fost nevoiti sa mergem vreo 45 de minute cu ochii pe aplicatia Muntii Nostri (conform aplicatiei mergeam paralel cu traseul), printr-o padure deasa, plina de buruieni si urzici, atenti la orice zgomot sau trosnitura de ramura. In cele din urma am iesit intr-un luminis si am mers astfel pana ne-am reintors pe traseu.
Am rasuflat usurati.

Poienita

Spre Traseu

Aproape de Creasta Baiului

Pentru ca lasam padurea in urma si din acel punct aveam sa mergem doar sub soarele deja arzator, am mai facut o mica pauza pentru a ne da cu crema pentru protectie solara. Dupa ce ne-am odihnit putin si ne-am hidratat, am continuat drumul.

Intalnim imediat o cladire, iar dupa ce o cercetam concluzionam ca este un refugiu: Refugiul Florei. Refugiul este intr-o stare perfecta, are saltele pe care poti sa dormi la fel de comod ca intr-o cabana. Am citit ca a fost refacut de o asociatie „Om pe munte”.

Refugiul Florei

Corina

Ne continuam drumul si luam in plin un urcus abrupt.

Singur in Baiului

Trecem de Saua Mierlei aflata la 1536 m.
Intalnim o turma de oi si o cireada de vaci, incercam sa ne facem loc printre ele fara a le deranja prea tare. De fapt pe tot traseul am intalnit vreo 6 turme de oi si 3 de cirezi de vaci.
Iar caini de stana cu nemiluita. Toti latrau la noi, toti erau violenti. Petardele le tineam aproape de mine.

In apropiere de Piscul Cainelui am intrebat un cioban daca exista un rau de unde putem lua apa, si ne-a spus ca tocmai am trecut de el. Era o poteca ce se abatea de la traseu pe care trebuia sa mergem cam 5-10 minute. Am stat putin si ne-am gandit daca sa ne intoarcem sau nu, dar pana la urma am decis sa nu ne intoarcem. Exista posibilitatea ca apa de acolo sa nu fie potabila sau poate chiar sa nu existe pentru ca ciobanul nu a fost prea convingator cu indicatiile oferite.

Ajungem la Piscul Cainelui (1650 m). Incepeam sa avem probleme cu apa, nu prea mai aveam, iar soarele inca ardea cu putere. In zare vedeam nori de ploaie, speram ca macar sa acopere soarele si sa mai reduca din caldura, nu ne doream sa ploua, ne aflam sub cerul liber, iar in caz de fulgere nu prea aveam unde sa ne adapostim.
De la Piscul Cainelui se poate urma pentru coborare in Sinaia marcajul punct albastru. Noi am urcat din Sinaia spre Piscul Cainelui in anul 2015. Mai multe detalii regasiti in Ziua 1 din postarea Munţii Baiului: Traseu pentru 2 zile: Ziua 1: Sinaia – Cabana Piscul Câinelui – Piscul Câinelui – Creasta Munţilor Baiului (Vârfuri: Drăgan şi Baiul Mare) – Șaua Băiuţul – Fostul Ocol Silvic Zamora – Buşteni – Ziua 2: Buşteni – Cascada Urlătoarea – Buşteni.

Vedem pe marginea potecii tufe cu afine. Ne oprim si mancam, astfel ni se mai potoleste setea.
Dupa ce am trecut de Piscul Cainelui am inceput sa ne intalnim cu alti drumeti, biciclisti care faceau ture prin Muntii Baiului, si chiar persoane care adunau afine pentru a le vinde.

Cai in Muntii Baiului

Muntii Baiului.JPG

Corina & Bogdan

Trecem de Saua Baiutul, soarele dispare complet sub un nor maricel, un vant placut si o racoare ne mai invioreaza.
Din Saua Baiutul se coboara pe cruce rosie spre Busteni, in cartierul Zamora.

Muntii Baiului

Ne intalnim cu o familie formata din mama, tata, doi copilasi si bunica lor. Bunica era foarte obosita sau nu putea merge prea repede din cauza varstei. Nu se aflau la o distanta mare de Telegondola Azuga, iar noi am crezut ca sunt la o mica plimbare prin imprejurimi si probabil vor cobori cum au si urcat, anume cu Telegondola.
Aveam sa aflam a doua zi de la finalizarea traseului, la stiri, ca o familie a fost surprinsa de un urs pe coborarea spre Busteni sau Sinaia. Iar cand am vazut imaginile, culmea, era chiar familia vazuta de noi. Au fost recuperati teferi de catre Salvamont, desi cred ca au tras o sperietura si o invatatura, ambele pe masura inconstientei de a se aventura.

Incepem coborarea spre Telegondola Azuga.
Ajunsi la Telegondola cumparam doua sticle cu apa plata de 0.5 litri, pe care le bem pe nerasuflate, apoi incepem coborarea pe Culmea Sorica spre Azuga.

triunghi-albastruDe la Telegondola Azuga si pana in orasul Azuga urmam marcajul triunghi albastru.
Ajungem dusi de marcaj pe o poteca pe unde se facea downhill, traseul nostru se intersecteaza frecvent cu aceasta poteca. Ne miscam rapid pe aceasta portiune si revenim pe marcajul nostru triunghi albastru.

Ajungem in Gara Azuga de unde luam trenul Regio Calatori R 16038 cu plecare spre Bucuresti Nord la ora 16:47.

O tura frumoasa, relaxanta!
Sa ne citim cu bine la urmatoarea tura!

Traseul poate fi gasit si pe Strava: Munții Baiului: Traseu pentru o zi: Halta CFR Posada – Refugiul Florei – Şaua Mierlei – Piscul Câinelui (Sinaia) – Şaua Băiuţul (Buşteni) – Şaua Cazacu – Telegondola Azuga – Oraş Azuga

Harta Traseu Creasta Baiului

Reclame

Un comentariu

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.