A trecut ceva timp de la ultima tură pe munte.
Astfel am hotărât ca sâmbătă, 04.08.2018 să mergem într-o drumeție ce ne doream de ceva timp să o realizăm.

Traseul era următorul: Halta CFR Posada – Muntele Florei (unde am întâlnit Refugiul Florei) – Șaua Mierlei – Piscul Câinelui – Șaua Băiuțul – Șaua Cazacu – Telegondola Azuga – Oraș Azuga
Prin acest traseu de fapt finalizam creasta Munților Baiului, începută în 2015.

Am plecat din București Nord cu trenul personal 3001, iar la ora 08:44 coboram în Halta CFR Posada.
Am ieșit cu greu din mica localitate, are drumuri atât de întortocheate că nu știi dacă ești în curtea cuiva sau pe un drum.

Am intrat pe traseu. Pe un indicator scria: Drum Forestier Floreiulungime 6.6 km.
banda-rosieMarcajul pe toată durata traseului (Creasta Baiului) conform Munții Noștri este bandă roșie, însă am întâlnit și banda galbenă, deși nu există niciun traseu de legătură cu banda galbenă.

Drum Forestier Floreiu

Nici nu începusem bine să urcăm că imediat am fost întâmpinați violent de un câine de la o centrală electrică.
Am reușit să-l calmăm, însă norocul de fapt a constat în faptul că poarta de la centrala electrică era închisă, deoarece după garduri se mai aflau 4-5 câini ce lătrau repezit.

Am continuat să mergem pe acel drum forestier și am auzit iar câini.
Am preferat să ocolim zona respectivă și să ne abatem puțin de la traseu, însă culmea a fost că deși am ocolit, am intrat direct pe poteca marcată. Ce noroc!
Am făcut o mică pauză și am mâncat un sandviș ca să prindem puteri, pentru că începeam în sfârșit să urcăm pe munte, prin pădure.

Citisem și auzisem povești că prin zona unde ne aflăm se cam plimbau urși, așa că mergeam cu teama și încercăm pe cât posibil să nu pierdem marcajul.
Cu toată atenția noastră, într-o poieniță, nu am mai găsit marcajul, de fapt pur și simplu nu exista, astfel că am fost nevoiți să mergem vreo 45 de minute cu ochii pe aplicația Munții Noștri (conform aplicației mergeam paralel cu traseul), printr-o pădure deasă, plină de buruieni și urzici, atenți la orice zgomot sau trosnitură de ramură. În cele din urmă am ieșit într-un luminiș și am mers astfel până ne-am reîntors pe traseu.
Am răsuflat ușurați.

Poienita
Munții Baiului (I)
Spre Traseu
Munții Baiului (II)
Aproape de Creasta Baiului
Munții Baiului (III)

Pentru că lăsam pădurea în urmă și din acel punct aveam să mergem doar sub soarele deja arzător, am mai făcut o mică pauză pentru a ne da cu cremă pentru protecție solară. După ce ne-am odihnit puțin și ne-am hidratat, am continuat drumul.

Întâlnim imediat o clădire, iar după ce o cercetăm concluzionăm că este un refugiu: Refugiul Florei. Refugiul este într-o stare perfectă, are saltele pe care poți să dormi la fel de comod ca într-o cabană. Am citit că a fost refăcut de o asociație „Om pe munte”.

Refugiul Florei
Corina

Ne continuăm drumul și luăm în plin un urcuș abrupt.

Singur in Baiului
Munții Baiului (IV)

Trecem de Șaua Mierlei aflată la 1536 m.
Întâlnim o turmă de oi și o cireadă de vaci, încercăm să ne facem loc printre ele fără a le deranja prea tare. De fapt pe tot traseul am întâlnit vreo 6 turme de oi și 3 de cirezi de vaci.
Iar câini de stână cu nemiluita. Toți lătrau la noi, toți erau violenți. Petardele le țineam aproape de mine.

În apropiere de Piscul Câinelui am întrebat un cioban dacă există un râu de unde putem lua apă și ne-a spus că tocmai am trecut de el. Era o potecă ce se abătea de la traseu pe care trebuia să mergem cam 5-10 minute. Am stat puțin și ne-am gândit dacă să ne întoarcem sau nu, dar până la urmă am decis să nu ne întoarcem. Exista posibilitatea ca apă de acolo să nu fie potabilă sau poate chiar să nu existe pentru că ciobanul nu a fost prea convingător cu indicațiile oferite.

Ajungem la Piscul Câinelui (1650 m). Începeam să avem probleme cu apa, nu prea mai aveam, iar soarele încă ardea cu putere. În zare vedeam nori de ploaie, speram ca măcar să acopere soarele și să mai reducă din căldură, nu ne doream să plouă, ne aflam sub cerul liber, iar în caz de fulgere nu prea aveam unde să ne adăpostim.
De la Piscul Câinelui se poate urma pentru coborâre în Sinaia marcajul punct albastru. Noi am urcat din Sinaia spre Piscul Câinelui în anul 2015. Mai multe detalii regăsiți în Ziua 1 din postarea Munţii Baiului: Traseu pentru 2 zile: Ziua 1: Sinaia – Cabana Piscul Câinelui – Piscul Câinelui – Creasta Munţilor Baiului (Vârfuri: Drăgan şi Baiul Mare) – Șaua Băiuţul – Fostul Ocol Silvic Zamora – Buşteni – Ziua 2: Buşteni – Cascada Urlătoarea – Buşteni.

Vedem pe marginea potecii tufe cu afine. Ne oprim și mâncăm, astfel ni se mai potolește setea.
După ce am trecut de Piscul Câinelui am început să ne întâlnim cu alți drumeți, bicicliști care făceau ture prin Munții Baiului și chiar persoane care adunau afine pentru a le vinde.

Cai in Muntii Baiului
Munții Baiului (V)
Muntii Baiului.JPG
Munții Baiului (VI)
Corina & Bogdan
La mâncat de afine

Trecem de Șaua Băiuțul, soarele dispare complet sub un nor măricel, un vânt plăcut și o răcoare ne mai înviorează.
Din Șaua Băiuțul se coboară pe cruce roșie spre Bușteni, în cartierul Zamora.

Muntii Baiului
Munții Baiului (VII)

Ne întâlnim cu o familie formată din mamă, tată, doi copilași și bunica lor. Bunica era foarte obosită sau nu putea merge prea repede din cauza vârstei. Nu se aflau la o distanță mare de Telegondola Azuga, iar noi am crezut că sunt la o mică plimbare prin împrejurimi și probabil vor coborî cum au și urcat, anume cu Telegondola.
Aveam să aflăm a doua zi de la finalizarea traseului, la știri, că o familie a fost surprinsă de un urs pe coborârea spre Bușteni sau Sinaia. Iar când am văzut imaginile, culmea, era chiar familia văzuta de noi. Au fost recuperați teferi de către Salvamont, deși cred că au tras o sperietură și o învățătură, ambele pe măsura inconștientei de a se aventura.

Începem coborârea spre Telegondola Azuga.
Ajunși la Telegondolă cumpăram două sticle cu apă plată de 0.5 litri, pe care le bem pe nerăsuflate, apoi începem coborârea pe Culmea Sorica spre Azuga.

triunghi-albastruDe la Telegondola Azuga și până în orașul Azuga urmăm marcajul triunghi albastru.
Ajungem duși de marcaj pe o potecă pe unde se făcea downhill, traseul nostru se intersectează frecvent cu această potecă. Ne mișcăm rapid pe această porțiune și revenim pe marcajul nostru triunghi albastru.

Ajungem în Gara Azuga de unde luăm trenul Regio Călători R 16038 cu plecare spre București Nord la ora 16:47.

O tură frumoasă, relaxantă!
Să ne citim cu bine la următoarea tură!

Puteți vizualiza tura și pe Strava accesând următorul link: Munții Baiului: Traseu pentru o zi: Halta CFR Posada – Refugiul Florei – Şaua Mierlei – Piscul Câinelui (Sinaia) – Şaua Băiuţul (Buşteni) – Şaua Cazacu – Telegondola Azuga – Oraş Azuga