Sat: Moieciu de Sus

Cu ocazia acestei postări înființăm oficial categoria „Orașe”. Prin această categorie dorim să ne spunem părerea despre orașul/comuna/satul vizitat/ă. Vom scrie despre obiectivele turistice pe care le poți vizita. Vom încerca în același timp să ne exprimăm o părere obiectivă despre cum vedem noi orașul/comuna/satul respectiv/ă.

Astfel pe scurt satul Moieciu de Sus este poarta spre trasee din Munții Bucegi și a numeroase trasee de bicicletă. În plus aici se organizează în fiecare an EcoMarathon (mai multe detalii: ecomarathon).
Este un sat de munte plin de viață, cu foarte multe pensiuni și locuri de agrement.
Este în general o zonă liniștită, însă bineînțeles că există și excepții (manelele și ATV-urile se ocupă de distrugerea concediilor).
Din păcate defrișările sunt vizibile în orice colțișor al acestei țări și este valabil și pentru Moieciu de Sus.

În continuare regăsiți și alte impresii din cea mai recentă vizită în Moieciu de Sus.

Corina
Prima ieșire la munte de anul acesta (2018) a fost făcută tot cu ocazia zilei de naștere a fratelui meu. Și pentru că ceilalți invitați nu erau adepți ai drumețiilor montane, am decis cu părere de rău să nu facem trasee.

Vremea era frumoasă deși se anunțaseră ceva precipitații, dar se pare că ne-au ocolit de această dată.

Recunosc că personal îmi doream tare mult să facem un traseu oricât de mic sau măcar să fac puțină mișcare și să mă bucur de natura ce prinsese iar viață după o iarnă destul de lungă și mai ales capricioasă. Din păcate nu am reușit să îi conving să facem un traseu. Totuși pentru că vremea era superbă, l-am rugat pe Bogdan să mergem măcar prin împrejurimi.

Așa am ajuns să urcăm un deal destul de înalt și cu o pantă abruptă ca să admirăm priveliștea ce sigur avea să fie extraordinară (iar pozele de mai jos o și dovedesc). Am urcat o perioadă destul de greu, deși am încercat să ne ușurăm urcușul mergând în zig-zag, ne-a fost destul de dificil. La un moment dat am descoperit o potecă ce urca lin, însă nu ajungea până în punctul în care doream noi să ajungem. Așa că am decis să urcăm iar drept, mai ales că dacă continuam pe potecă ne apropiam destul de mult și de niște câini de la o stână.

Cam în 30-45 de minute am reușit să urcăm în punctul în care ne-am dorit și nu ne-a părut rău deloc, pentru că de acolo era o priveliște superbă, de unde puteam admira Munții Bucegi și chiar Piatra Craiului. Am stat acolo câteva minute să ne odihnim și să facem câteva poze, după care am început să coborâm. Eu eram încălțată în bocanci și puteam să cobor mai alert. Bogdan, însa era încălțat în niște încălțări ușoare pe care le folosește la alergat sau în turele cu bicicleta și nu avea o aderență atât de bună, ca să poată coborî și el în alergare ușoară.

În această mică plimbare am descoperit și ce sunt căsuțele de pe dealuri, care se văd în toată stațiunea Moieciu, sunt adăposturi de iarnă pentru animale.

Această ieșire la munte i-a oferit posibilitatea lui Bogdan să alerge 6 km.
Eu din păcate nu am putut să îl însoțesc pentru că nu aveam încălțăminte adecvată.

Nu am putut să ne bucurăm așa cum ne doream de munte, dar peisajele din jur ne-au făcut să ne dorim și mai mult o drumeție în zonă.
Să avem parte de cât mai multe Poteci Însorite!

Bogdan
Sâmbătă seara am alergat 6 km.
A mers destul de greu, un aer tare și răcoros, iar alergarea în urcare parcă îmi turna plumb în picioare.

Statistici Strava pentru cei 6 km (le poți vizualiza aici Program alergare_12 (Moieciu de Sus)):
– distanță 6.08 km
– timp mișcare 37:54
– timp total 37:59
– pace 6:14/km (pace: km 1: 5:15; km 2: 5:50; km 3: 5:36; km 4: 6:50; km 5: 6:55; km 6: 6:54)
– calorii 553
– elevation 111 m

Și o serie de fotografii.

Prin Moieciu de Sus (I)
Munții Bucegi văzuți de pe dealurile din Moieciu de Sus
Munții Piatra Craiului văzuți de pe dealurile din Moieciu de Sus
Prin Moieciu de Sus (II)
Prin Moieciu de Sus (III)