Sat: Moieciu de Sus

Cu ocazia acestei postari infiintam oficial categoria „Orase”. Prin aceasta categorie dorim sa ne spunem parerea despre orasul/comuna/satul vizitat/a. Nu vom scrie despre obiectivele turistice pe care le poti vizita si le poti gasi printr-o simpla cautare pe Google, ci vom incerca sa ne exprimam parerea obiectiva despre cum vedem noi orasul/comuna/satul respectiv/a.

Astfel pe scurt satul Moieciu de Sus este poarta spre trasee din Muntii Bucegi si a numeroase trasee de bicicleta. In plus aici se organizeaza in fiecare an EcoMarathon (mai multe detalii: ecomarathon).
Este un sat de munte plin de viata, cu foarte multe pensiuni si locuri de agrement.
Este in general o zona linistita, insa bineinteles ca exista si exceptii (manelele si ATV-urile se ocupa de distrugerea concediilor).
Din pacate defrisarile sunt vizibile in orice coltisor al acestei tari si este valabil si pentru Moieciu de Sus.

In continuare regasiti si alte impresii din cea mai recenta vizita in Moieciu de Sus.

Corina
Prima iesire la munte de anul acesta (2018) a fost facuta tot cu ocazia zilei de nastere a fratelui meu. Si pentru ca ceilalti invitati nu erau adepti ai drumetiilor montane, am decis cu parere de rau sa nu facem trasee.

Vremea era frumoasa desi se anuntasera ceva precipitatii, dar se pare ca ne-au ocolit de aceasta data.

Recunosc ca personal imi doream tare mult sa facem un traseu oricat de mic sau macar sa fac putina miscare si sa ma bucur de natura ce prinsese iar viata dupa o iarna destul de lunga si mai ales capricioasa. Din pacate nu am reusit sa ii conving sa facem un traseu. Totusi pentru ca vremea era superba, l-am rugat pe Bogdan sa mergem macar prin imprejurimi.

Asa am ajuns sa urcam un deal destul de inalt si cu o panta abrupta ca sa admiram privelistea ce sigur avea sa fie extraordinara (iar pozele de mai jos o si dovedesc). Am urcat o perioada destul de greu, desi am incercat sa ne usuram urcusul mergand in zig-zag, ne-a fost destul de dificil. La un moment dat am descoperit o poteca ce urca lin, insa nu ajungea pana in punctul in care doream noi sa ajungem. Asa ca am decis sa urcam iar drept, mai ales ca daca continuam pe poteca ne apropiam destul de mult si de niste caini de la o stana.

Cam in 30-45 de minute am reusit sa urcam in punctul in care ne-am dorit si nu ne-a parut rau deloc, pentru ca de acolo era o priveliste superba, de unde puteam admira Muntii Bucegi si chiar Piatra Craiului. Am stat acolo cateva minute sa ne odihnim si sa facem cateva poze, dupa care am inceput sa coboram. Eu eram incaltata in bocanci si puteam sa cobor mai alert. Bogdan, insa era incaltat in niste incaltari usoare pe care le foloseste la alergat sau in turele cu bicicleta si nu avea o aderenta atat de buna, ca sa poata cobori si el in alergare usoara.

In aceasta mica plimbare am descoperit si ce sunt casutele de pe dealuri care se vad in toata statiunea Moieciu, sunt adaposturi de iarna pentru animale.

Aceasta iesire la munte i-a oferit posibilitatea lui Bogdan sa alerge 6 km.
Eu din pacate nu am putut sa il insotesc pentru ca nu aveam incaltaminte adecvata.

Nu am putut sa ne bucuram asa cum ne doream de munte, dar peisajele din jur ne-au facut sa ne dorim si mai mult o drumetie in zona.
Sa avem parte de cat mai multe “Poteci insorite”!

Bogdan
Sambata seara am alergat 6 km.
A mers destul de greu, un aer tare si racoros, iar alergarea in urcare parca imi turna plumb in picioare.

Statistici Strava pentru cei 6 km (le poti vizualiza aici Program alergare_12 (Moieciu de Sus)):
* distanta 6.08 km
KM 4: 6:50
KM 5: 6:55
KM 6: 6:54

Si o serie de fotografii.