Retrospectivă 2017 – Munte & MTB

Bogdan
2017 nu a fost un an prea bogat in drumetii si ture MTB.
In total am avut 5 iesiri cu bicicleta (aproximativ 280 km) si 4 ture la munte.
Nu am ajuns nici in Dolomiti si nici in Nepal, astfel este al doilea an in care nu ne indeplinim obiectivele.

Pentru acest an ne propunem doar sa avem mai multe iesiri, poate daca nu avem obiective stabilite vom ajunge sa facem mai multe decat ne-am propus initial.
Corina
Anul 2017 din pacate nu ne-a adus atat de multe drumetii pe cat ne doream, dar poate si pentru ca am avut si alte prioritati. A fost totusi un an care ne-a adus noi provocari si bucurii.

Inceputul de an a venit cu o noua achizitie pentru echipamentul nostru si anume cortul Trimm Comet despre care gasiti mai multe detalii aici: Trimm Comet.

Am facut si cateva ture cu bicicletele.
Cea de la Secaria (link Traseu MTB: Comarnic – Secăria – Paltinu – Câmpina) care a fost una extrem de frumoasa, dar si amuzanta, poate datorita companiei pe care am avut-o, Nelu si Marian, verii lui Bogdan. In aceasta tura am avut parte si de o vreme excelenta si totul a fost superb, de aceea ne-am propus sa o mai facem si in viitor.

A urmat o iesire la munte cu ocazia zilei de nastere a fratelui meu si am profitat de aceasta ocazie sa facem o mica plimbare de la Cota 1400 spre Poiana Stanii Regale (link Prima drumeție în 2017). Ne-am fi dorit sa facem o drumetie cu adevarat, dar nici vremea si nici compania, fratele meu, iubita lui si niste prieteni de-ai lor, nu erau tocmai pregatiti pentru un traseu si de aceea am ales ceva foarte usor.

Pentru ca ne-am propus sa facem o regula si in fiecare an sa participam la RGF (link RGF 2017 – Țara Făgărașului) ce are loc de obicei in luna mai, am bifat si anul acesta “competitia”.
A fost o experienta foarte frumoasa, poate si datorita locatiei de la aceasta editie: Tara Fagarasului.
Ne-a placut foarte mult tura, dar si zona si vrem sa bifam si cateva trasee in zona, chiar sa urcam pe Varful Moldoveanu, cel mai inalt varf din tara. Speram ca anul acesta sa reusim acest obiectiv.

Dupa tura RGF am stabilit impreuna cu niste colegi sa mergem si intr-o drumetie la munte.
Acest lucru l-am realizat pe 10.06.2017 cand am mers intr-o drumetie de 2 zile cu Roxana si Ionut (link Ziua 1: Munții Bucegi: Moieciu de Sus – Refugiul Ștrunga – Vf. Bucșa – Moieciu de Sus; Ziua 2: Masivul Piatra Craiului: Zărnești – Prăpăstiile Zărneștilor (retur)).
A fost interesant sa mergem cu ei si sa vedem si stilul lor de mers pe munte. Noua ni s-au parut cam “inceti” poate pentru ca se opreau foarte des pentru sedinte foto ce durau prea mult din punctul nostru de vedere.
Dar per total a fost o tura frumoasa si ne-am bucurat de iesire.

Marea provocare pentru noi a fost in iulie, cand am decis sa mergem cu Amalia, fetita lui Bogdan la munte (link Munții Bucegi: Cu Amalia și Corina; Ziua 1 – Cascada Urlătoare; Ziua 2 – Gura Diham).
Recunosc ca a fost destul de stresant pentru noi si am incercat sa facem totul perfect pentru ea. Nu stiu cat am reusit, dar sper macar ca i-a placut.
Am observat ca ii placea mult mai mult sa mearga prin padure si pe munte decat prin statiune. Poate asta e un lucru bun si cand va creste ne va insoti in drumetii, noi speram.

Dupa aceasta provocare a mai fost una, si anume am mers cu fratele meu si iubita lui intr-o drumetie si chiar am dormit la cort (link Munții Bucegi: Ziua 1: Sinaia – Cabana Stâna Regală – Piciorul Pietrei Arse – Cabana Piatra Arsă; Ziua 2: Cabana Piatra Arsă – La Cetate – Cota 1400 – Sinaia).
A fost o experienta noua, obositoare, dar si frumoasa pentru ei, iar pentru noi a fost amuzant sa ii vedem cum se vaitau si se minunau de tot ce vedeau in jurul lor.
Din aceasta tura si din cea in care am mers cu Roxana si Ionut am invatat ca este mai frumos sa mergi pe munte intr-un grup mai mare, dar este foarte important sa gasesti personae care au acelasi ritm ca si tine si bineinteles aceleasi obiective.

La ultima iesire din anul 2017 a participat doar Bogdan, pentru ca eu a trebuit sa raman acasa din cauza valvei presta de la roata din fata a bicicletei mele. S-a chinuit vreo 30 de minute Bogdan sa o umfle, dar vazand ca nu reuseste am insistat sa plece pentru ca urma sa se intalneasca cu Nelu si Marian.
A fost o tura Bucuresti – Fierbinti (link Traseu MTB: București – Fierbinți (retur)) si retur la care imi pare rau ca nu am participat, dar pe care imi doresc sa o fac.
Din ce mi-a povestit Bogdan a fost o tura destul de solicitanta.

Am avut un an 2017 destul de saracacios in drumetii si trasee cu bicicleta, dar a fost un an frumos cu noi provocari si experiente.
Speram ca anul 2018 sa fie unul mai bogat si mai plin de experiente cu bicicletele si sa strabatem cat mai multe Poteci Insorite!