Retrospectivă 2017 – Munte & MTB

Bogdan
2017 nu a fost un an prea bogat în drumeții și ture MTB.
În total am avut 5 ieșiri cu bicicleta (aproximativ 280 km) și 4 ture la munte.
Nu am ajuns nici în Domoliți și nici în Nepal, astfel este al doilea an în care nu ne îndeplinim obiectivele.

Pentru acest an ne propunem doar să avem mai multe ieșiri, poate dacă nu avem obiective stabilite vom ajunge să facem mai multe decât ne-am propus inițial.

Corina
Anul 2017 din păcate nu ne-a adus atât de multe drumeții pe cât ne doream, dar poate și pentru că am avut și alte priorități. A fost totuși un an care ne-a adus noi provocări și bucurii.

Începutul de an a venit cu o nouă achiziție pentru echipamentul nostru și anume cortul Trimm Comeț despre care găsiți mai multe detalii aici: Trimm Comet.

Am făcut și câteva ture cu bicicletele.
Cea de la Secăria (link Traseu MTB: Comarnic – Secăria – Paltinu – Câmpina) care a fost una extrem de frumoasă, dar și amuzantă, poate datorită companiei pe care am avut-o, Nelu și Marian, verii lui Bogdan. În această tură am avut parte și de o vreme excelentă și totul a fost superb, de aceea ne-am propus să o mai facem și în viitor.

A urmat o ieșire la munte cu ocazia zilei de naștere a fratelui meu și am profitat de această ocazie să facem o mică plimbare de la Cota 1400 spre Poiana Stânii Regale (link Prima drumeție în 2017). Ne-am fi dorit să facem o drumeție cu adevărat, dar nici vremea și nici compania, fratele meu, iubita lui și niște prieteni de-ai lor, nu erau tocmai pregătiți pentru un traseu și de aceea am ales ceva foarte ușor.

Pentru că ne-am propus să facem o regulă și în fiecare an să participăm la RGF (link RGF 2017: Țara Făgărașului) ce are loc de obicei în luna mai, am bifat și anul acesta “competiția”.
A fost o experiență foarte frumoasă, poate și datorită locației de la această ediție: Țara Făgărașului.
Ne-a plăcut foarte mult tura, dar și zona și vrem să bifăm și câteva trasee în zonă, chiar să urcăm pe Vârful Moldoveanu, cel mai înalt vârf din țară. Sperăm că anul acesta să reușim acest obiectiv.

După tura RGF am stabilit împreună cu niște colegi să mergem și într-o drumeție la munte.
Acest lucru l-am realizat pe 10.06.2017 când am mers într-o drumeție de 2 zile cu Roxana și Ionuț (link Ziua 1: Munții Bucegi: Moieciu de Sus – Refugiul Ștrunga – Vf. Bucșa – Moieciu de Sus; Ziua 2: Masivul Piatra Craiului: Zărnești – Prăpăstiile Zărneștilor (retur)).

A fost interesant să mergem cu ei și să vedem și stilul lor de mers pe munte. Nouă ni s-au părut cam “înceți” poate pentru că se opreau foarte des pentru ședințe foto ce durau prea mult din punctul nostru de vedere.
Dar per total a fost o tură frumoasă și ne-am bucurat de ieșire.

Marea provocare pentru noi a fost în iulie, când am decis să mergem cu Amalia, fetița lui Bogdan, la munte (link Munții Bucegi: Cu Amalia și Corina; Ziua 1 – Cascada Urlătoare; Ziua 2 – Gura Diham).
Recunosc că a fost destul de stresant pentru noi și am încercat să facem totul perfect pentru ea. Nu știu cât am reușit, dar sper măcar că i-a plăcut.
Am observat că îi plăcea mult mai mult să meargă prin pădure și pe munte decât prin stațiune. Poate asta e un lucru bun și când va crește ne va însoți în drumeții, noi sperăm.

După această provocare a mai fost una, și anume am mers cu fratele meu și iubita lui într-o drumeție și chiar am dormit la cort (link Munții Bucegi: Ziua 1: Sinaia – Cabana Stâna Regală – Piciorul Pietrei Arse – Cabana Piatra Arsă; Ziua 2: Cabana Piatra Arsă – La Cetate – Cota 1400 – Sinaia).
A fost o experiență nouă, obositoare, dar și frumoasă pentru ei, iar pentru noi a fost amuzant să îi vedem cum se văitau și se minunau de tot ce vedeau în jurul lor.
Din această tură și din cea în care am mers cu Roxana și Ionuț am învățat că este mai frumos să mergi pe munte într-un grup mai mare, dar este foarte important să găsești persoane care au același ritm ca și tine și bineînțeles aceleași obiective.

La ultima ieșire din anul 2017 a participat doar Bogdan, pentru că eu a trebuit să rămân acasă din cauza valvei presta de la roata din față a bicicletei mele. S-a chinuit vreo 30 de minute Bogdan să o umfle, dar văzând că nu reușește am insistat să plece pentru că urma să se întâlnească cu Nelu și Marian.
A fost o tură București – Fierbinți (link Traseu MTB: București – Fierbinți (retur)) și retur la care îmi pare rău că nu am participat, dar pe care îmi doresc să o fac.
Din ce mi-a povestit Bogdan a fost o tură destul de solicitantă.

Am avut un an 2017 destul de sărăcăcios în drumeții și trasee cu bicicletă, dar a fost un an frumos cu noi provocări și experiențe.
Sperăm ca anul 2018 să fie unul mai bogat și mai plin de experiențe cu bicicletele și să străbatem cât mai multe Poteci Însorite!