RGF 2017 – Țara Făgărașului

Pareri Bogdan + Informatii tehnice
De aceasta data ne-am deplasat pana la locul cursei cu autocarul pus la dispozitie de angajator.
Fiecare participant suporta cazarea.
Noi (eu, Corina, Mihai, Roxana, Ionut, Cristi si Luminita) ne-am cazat la Pensiunea Stella Dragus.
Bicicletele erau aduse cu TIR-ul la locul de start.

Circuitul era impartit in MedioFondo (53 km/ascensiune totala 350 m) si GranFondo (90 km/ascensiune totala 600 m).
Traseul este cel de mai jos.

Harta-stilizata-RGF-in-Tara-Fagarasului

Noi (eu, Corina, Roxana, Ionut si Luminita) am participat la MedioFondo. Toti aveam biciclete MTB.
Mihai cu Cristi, avand cursiere au participat la traseul GranFondo.

In ziua plecarii am fost nevoiti sa mergem de acasa si pana la locul de munca pe biciclete, aproximativ 16 km. Iar urmatoarea zi am mai mers inca 53 km.
Cu detaliile o sa ne ajute Corina in randurile de mai jos.

Pareri Corina
Pentru ca anul trecut (2016) am fost foarte incantati atat eu cat si Bogdan de tura RGF, ne-am promis ca vom face tot posibilul sa nu ratam nicio astfel de tura.
Locatia de anul acesta a fost anuntata destul de tarziu, dar acum pot spune ca a meritat asteptarea. RGF 2017 s-a tinut in Tara Fagarasului, o zona superba, la poalele Muntilor Fagaras.

Tura a avut loc pe data de 27.05.2017, dar pentru ca locatia era destul de departe de Bucuresti, organizatorii au pus la dispozitie transportul de vineri seara de la Bucuresti la Sambata de Sus.

Vineri – 26.05.2017 am venit pe biciclete pana la locul de unde organizatorii ne puneau la dispozitie autocarele pentru transportul spre Sambata de Sus si unde trebuia sa le predam bicicletele. Am constatat ca mersul pe bicicleta prin Bucuresti este o adevarata aventura. Pistele lipsesc, acolo unde avem piste sunt masini parcate sau in mijlocul lor regasim stalpi sau chiar chioscuri de ziare :-), iar soferii nu sunt prea prietenosi cu biciclistii.

Dupa un drum de aproximativ 16 km prin traficul aglomerat din Bucuresti, parcusi intr-o ora am reusit sa ajungem la punctul de intalnire si sa predam bicicletele.

Din Bucuresti am mers cu autocarul pana in Sambata de Sus, acolo ne-am luat kit-urile pentru a doua zi si dupa o mica sedinta tehnica am plecat spre pensiunea Stella Dragus. Eu, Bogdan, Roxana si Ionut (prietenul ei), Mihai, Cristi si Luminita (sotia lui) am innoptat toti la aceeasi pensiune.
Doar eu si Bogdan am venit cu autocarul pus la dispozitie de catre organizatori, ceilalti au venit cu masinile persoanale si au ajuns la pensiune mai devreme.

In ziua in care a avut loc tura eram ingrijorati pentru ca cerul era innorat, iar prognoza meteo nu era tocmai imbucuratoare. Cu toate astea speram sa avem parte de timp frumos si sa ne bucuram de pedalat si de peisajele frumoase.

Punctul de Start era in fata Manastirii Sambata de Sus.
Dupa inca o mica sedinta tehnica tinuta de organizatori s-a dat marele START (ora 10:09).

La fel ca si anul trecut am ramas mai in spate sa evitam accidentarile, mai putin Mihai si Cristi care s-au inscris la tura lunga si s-au pozitionat printre primii la start.
Traseul a inceput placut, usor la vale ceea ce facea pedalatul mult mai usor.
La scurt timp dupa ce s-a dat startul, Bogdan a inaintat mai repede, stiam ca va incerca sa scoata un timp cat mai bun.
Eu am pedalat intr-un ritm constant incercand sa nu obosesc, ma bucuram de privelistea din jurul meu si de vremea placuta. Avand experienta turei de anul trecut, am incercat sa am un moral cat mai ridicat, sa gandesc pozitiv si sa ma bucur de tura. La un moment dat am constat ca pedalam in aceleasi ritm cu o colega, astfel ca am stabilit sa mergem impreuna atat cat puteam.

Traseul era mai usor decat cel de anul trecut, dar pe o portiune spre Victoria starea carosabilului se inrautatea si trebuia sa acorzi o atentie mai mare drumului. Pe aceasta portiune am vazut si primul accident, din nefericire o colega a cazut de pe bicicleta si s-a ranit (taiat) destul de grav la obraz. M-am speriat putin si am fost mai atenta atat la drum cat si la ceilalti participanti la cursa.

Am ajuns si la punctul de refresh, acolo unde trebuia sa ne intoarcem cei care participau la tura scurta. Cu putin timp inainte sa ajung la punctul de refresh m-am intalnit cu Bogdan, el deja se intorcea (el a ajuns la punctul de refresh la ora 11:35).
La punctul de refresh am baut apa, m-am odihnit si am mancat cateva fructe, stiind ca mai aveam de parcurs drumul de intoarcere.
Acolo am mai vazut o colega care din pacate avusese si ea doua incidente si era julita in coate si in genunchi. Problema la ea era ca a inchiriat o cursiera desi spunea ca nu a mai mers pe bicicleta de foarte mult timp.

Am plecat de la punctul de refresh spre finish stiind ca mai am aproximativ 23 km.
In aceasta a doua parte a traseului am inceput usor usor sa resimt oboseala, dar cu toate astea am continuat sa pedalez si sa imi mentin un ritm constant.
Ultimii 9 km au fost cei mai grei, fiind un fals plat, iar pentru ca eram si mai obosita, simteam ca desi pedalez, bicicleta pur si simplu nu inainteaza, ba din contra merge inapoi.
Recunosc ca am avut momente in care imi venea sa ma dau jos si sa merg pe langa bicicleta, dar m-am ambitionat si am vrut ca aceasta tura sa o parcurg in intregime pedaland.
Cu ultimele forte si cu ajutorul colegilor care ma depaseau sau care erau langa mine am reusit sa ajung la finish.
Acolo ma astepta Bogdan, el ajunsese primul dintre noi (a ajuns la ora 13:00).
Mi-am primit mandra medalia, ne-am felicitat reciproc si am mers la locul amenajat cu bauturi energizante, apa si alte mici gustari sa ne revigoram.

La scurt timp dupa ce am ajuns, au venit si Roxana cu Ionut, spunandu-ne ca Luminita este mai in urma, iar Mihai si Cristi probabil erau in apropiere.
Dupa ce s-au odihnit si Roxana cu Ionut, am mers la sala de mese din interiorul manastirii unde ne astepta multa mancare si tot ce iti puteai dori dupa un efort sustinut.
In timp ce noi mancam au venit si Cristi cu Luminita, am inteles ca dupa ce a terminat cursa, Cristi s-a intors sa o incurajeze pe Luminita si sa o ajute din punct de vedere psihic sa reuseasca. La putin timp dupa ei, a sosit si Mihai. Imediat dupa Mihai a inceput o ploaie puternica cu grindina si vant.

Am impartasit pareri si impresii despre traseu, am povestit si ne-am bucurat de timpul petrecut impreuna, iar dupa aceea Roxana, Ionut, Cristi, Luminita si Mihai au plecat spre pensiunea unde am fost cazati cu o noapte in urma, iar eu si Bogdan am mers la autocarul ce pleca spre Bucuresti.

Dupa aceasta tura am ramas cu multe impresii placute, cu dorinta de a mai merge in acea zona poate pentru cateva drumetii si de a participa si la cursa RGF de anul viitor.

Mai jos fotografii din timpul cursei.

Si bineinteles statisticile Strava (Bogdan).

Prin Bucuresti (spre TIR)
Distanta: 16.5 km

RGF 2017

Anunțuri

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )