MTB şi drumeții montane – Retrospectivă 2016

Din păcate anul 2016 nu ne-a oferit atât de mult timp liber pentru drumeții.

Din cauza unor proiecte personale ce ne-au ținut foarte mult timp ocupați și obligați să petrecem mai mult timp în București, cât și a unei pasiuni noi, mersul pe bicicletă nu am putut oferi atât de mult timp pe cât ne doream drumețiilor montane.

Pentru început am făcut un upgrade al echipamentului de munte și ne-am achiziționat haine și încălțăminte adecvate drumețiilor din timpul iernii.

Astfel anul 2016 a început cu o drumeție în Ciucaș, pentru prima dată făceam o drumeție în acest masiv și o putem considera încă o premieră alături de faptul că am mers iarna, chiar pe un cod portocaliu anunțat de ANM. Am învățat multe din această experiență și am constatat că ne place să vedem muntele în haine albe și că este spectaculos în orice anotimp.

Pentru mine (Corina) a fost încă o provocare să încep să scriu pe blog, sper să am cât mai multe postări și fie utile pentru câți mai mulți cititori.

În sfârșit am ajuns și la cea mai mare provocare din acest an și anume: mersul pe bicicletă. A fost o provocare pentru amândoi și am acceptat-o la fel de entuziaști, mai ales că niciunul din noi nu mai mersese pe bicicletă din copilărie sau adolescență.

După ce am achiziționat piesele de rezistență, cele două biciclete (găsiți mai multe detalii în postarea Să străbatem țara pe bicicletă!) am avut și un prim traseu, cel de la Comana care ne-a arătat atât partea frumoasă a mersului pe bicicletă cât și cea mai puțin frumoasă (durerile, nesemnificative după câteva zile de la plimbare).

Am învățat lucruri noi, am cunoscut oameni noi și am legat noi prietenii. Am decis că mersul pe bicicletă este relaxant, plăcut și distractiv.

Odată cu această nouă pasiune au venit și alte trasee cu bicicleta prin diferite zone și prin împrejurimile Bucureștiului. O tură organizată la care au participat atât amatori cât și profesioniști, iar în care noi (mai mult eu, Corina) am reușit să ne depășim temerile, durerile și chiar să ne autodepășim.

Am reușit să ajungem și în Piatra Craiului, care ne-a fascinat cu potecile sale, înălțimile ce te lasă fără grai, pădurile dese și umbroase, potecile spectaculoase și tot ce îți oferă acești munți minunați. Din păcate nu am reușit să ajungem și pe creastă, dar acesta este un obiectiv pe care dorim să îl îndeplinim cât mai curând, poate chiar anul acesta.

Anul l-am încheiat cu o drumeție în Munții Baiului pe cod galben de viscol, de această dată, așa că putem spune că l-am încheiat așa cum l-am început. Am învățat că vizibilitatea este foarte importantă pe munte, că nu trebuie să riști și că așa cum îi place lui Bogdan să spună: Siguranța primează!

Din păcate avem și obiective pe care nu le-am atins așa cum ne-am dorit în 2016, dar am descoperit o nouă pasiune, ceea ce nu luasem în calcul.

Ca și retrospectivă, în anul 2016 am fost în 5 drumeții montane, 11 zile de traseu și în 6 trasee MTB Bogdan, iar eu doar în 5.

Pentru anul 2017 ne propunem să avem mai mult timp pentru drumeții și trasee MTB. Bogdan a început deja să planifice și să organizeze o expediție în Munții Dolomiți, munți ce ne-au fascinat din pozele găsite pe internet și în articolele despre ei.

Sperăm să ajungem și pe Vf. Moldoveanu și poate pe creasta Pietrei Craiului, iar eu îmi doresc să mai văd o dată Valea Mălăiești.

În ceea ce privește traseele de MTB, ne dorim să facem câteva din Bucegi, Baiului și nu în ultimul rând în Piatra Craiului, am văzut în zona Prăpastiile Zărneștilor niște posibilități interesante de trasee pentru MTB.

Dorim să avem mai mult timp liber pe care să îl dedicăm drumețiilor și traseelor de MTB și să descoperim cât mai multe locuri frumoase pe care să le împărtășim cu voi.

Va mulțumim că ați fost alături de noi în 2016 și ne dorim să fiți în continuare și în 2017!

Va dorim cât mai multe Poteci Însorite!