MTB şi drumeții montane – Retrospectivă 2016

Din pacate anul 2016 nu ne-a oferit atat de mult timp liber pentru drumetii.

Din cauza unor proiecte personale ce ne-au tinut foarte mult timp ocupati si obligati sa petrecem mai mult timp in Bucuresti, cat si a unei pasiuni noi, mersul pe bicicleta nu am putut oferi atat de mult timp pe cat ne doream drumetiilor montane.

Pentru inceput am facut un upgrade al echipamentului de munte si ne-am achizitionat haine si incaltaminte adecvate drumetiilor din timpul iernii.

Astfel anul 2016 a inceput cu o drumetie in Ciucas, pentru prima data faceam o drumetie in acest masiv si o putem considera inca o premiera alaturi de faptul ca am mers iarna, chiar pe un cod portocaliu anuntat de ANM. Am invatat multe din aceasta experienta si am constatat ca ne place sa vedem muntele in haine albe si ca este spectaculos in orice anotimp.

Pentru mine (Corina) a fost inca o provocare sa incep sa scriu pe blog, sper sa am cat mai multe postari si fie utile pentru cat mai multi cititori.

In sfarsit am ajuns si la cea mai mare provocare din acest an si anume: mersul pe bicicleta. A fost o provocare pentru amandoi si am acceptat-o la fel de entuziasti, mai ales ca niciunul din noi nu mai mersese pe bicicleta din copilarie sau adolescenta.

Dupa ce am achizitionat piesele de rezistenta, cele doua biciclete (gasiti mai multe detalii in postarea Să străbatem țara pe bicicletă!) am avut si un prim traseu, cel de la Comana care ne-a aratat atat partea frumoasa a mersului pe bicicleta cat si cea mai putin frumoasa (durerile, nesemnificative dupa cateva zile de la plimbare).

Am invatat lucruri noi, am cunoscut oameni noi si am legat noi prietenii. Am decis ca mersul pe bicicleta este relaxant, placut si distractiv.

O data cu aceasta noua pasiune au venit si alte trasee cu bicicleta prin diferite zone si prin imprejurimile Bucurestiului. O tura organizata la care au participat atat amatori cat si profesionisti, iar in care noi (mai mult eu, Corina) am reusit sa ne depasim temerile, durerile si chiar sa ne autodepasim.

Am reusit sa ajungem si in Piatra Craiului, care ne-a fascinat cu potecile sale, inaltimile ce te lasa fara grai, padurile dese si umbroase, potecile spectaculoase si tot ce iti ofera acesti munti minunati. Din pacate nu am reusit sa ajungem si pe creasta, dar acesta este un obiectiv pe care dorim sa il indeplinim cat mai curand, poate chiar anul acesta.

Anul l-am incheiat cu o drumetie in Muntii Baiului pe cod galben de viscol, de aceasta data, asa ca putem spune ca l-am incheiat asa cum l-am inceput. Am invatat ca vizibilitatea este foarte importanta pe munte, ca nu trebuie sa risti si ca asa cum ii place lui Bogdan sa spuna: Siguranta primeaza!

Din pacate avem si obiective pe care nu le-am atins asa cum ne-am dorit in 2016, dar am descoperit o noua pasiune, ceea ce nu luasem in calcul.

Ca si retrospectiva in anul 2016 am fost in 5 drumetii montane, 11 zile de traseu si in 6 trasee MTB Bogdan, iar eu doar in 5.

Pentru anul 2017 ne propunem sa avem mai mult timp pentru drumetii si trasee MTB. Bogdan a inceput deja sa planifice si sa organizeze o expeditie in Muntii Dolomiti, munti ce ne-au fascinat din pozele gasite pe internet si in articolele despre ei.

Speram sa ajungem si pe Vf. Moldoveanu si poate pe creasta Pietrei Craiului, iar eu imi doresc sa mai vad o data Valea Malaiesti.

In ceea ce priveste traseele de MTB, ne dorim sa facem cateva din Bucegi, Baiului si nu in ultimul rand in Piatra Craiului, am vazut in zona Prapastiile Zarnestilor niste posibilitati interesante de trasee pentru MTB.

Dorim sa avem mai mult timp liber pe care sa il dedicam drumetiilor si traseelor de MTB si sa descoperim cat mai multe locuri frumoase pe care sa le impartasim cu voi.

Va multumim ca ati fost alaturi de noi in 2016 si ne dorim sa fiti in continuare si in 2017!

Va dorim cat mai multe Poteci Insorite!