Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti

Și bineînțeles că traseele de MTB au continuat cu o cadență regulată, weekend-ul și traseul.
Această tură a fost organizată de un coleg de muncă, Cristian. La tură a mai participat și Mihai, un alt coleg de muncă.
Corina a lipsit de la tură. Era mult prea greu pentru ea, în plus a realizat că efortul depus pe bicicletă este extrem de mare, diferit de efortul depus într-o drumeție la munte.

Tura din 02.04.2016Pitești – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Pitești -> lungimea traseului: aproximativ 90 km, suprafață: șosea și macadam.

Cristian fiind ca locație din Pitești, ne-a așteptat acolo. Eu și Mihai am fost nevoiți să mergem cu mașina și bicicletele în suport spre locul de întâlnire. Chiar dacă Cristi cunoaște mulți prieteni care pedalează regulat, pe traseu am fost doar noi 3, pentru a merge în ritmul nostru, fără grabă, etc.

Am ieșit din Pitești pe Strada Schitului, urmând apoi DJ703E. Pe porțiunea Pitești – Lupueni se merge pe șosea, ai câteva urcușuri mai solicitante ce te ajută să-ți încălzești musculatura. Până în Lupueni, mai treci prin/pe lângă localitățile CiocănăiSlătioarele și Ciobănești.
Din Lupueni se intră pe un drum cu pietriș, unde abia reușești să-ți menții echilibrul. Imediat la intrarea pe acest drum, pentru că am forțat la pedalare, mi-a căzut lanțul. Datorită zgomotului produs de roți la contactul cu acea mare de pietriș, deși am strigat la Mihai și Cristian să oprească și să-mi ofere o mâna de ajutor, nu m-au auzit. M-am murdărit până la gât de unsoare. Văzând că nu-i mai urmez, s-au întors și m-au ajutat să pun lanțul, apoi am continuat drumul.
A urmat o coborâre frumoasă până în Babana. În Babana am luat o mică pauză, unde ne-am hidratat și am luat o mică gustare. Un moșulică a coborât dintr-o mașină de lux doar pentru a discuta cu noi de bicicleta pe care dorește să o cumpere nepotului.
De la Babana am continuat să pedalăm pe DJ731B, un drum de țară. Oamenii locului ne urmăreau cu uimire, deși sunt convins că nu eram primii și nici ultimii ce treceam pe acolo călare pe biciclete. Vremea era plăcută, soare, parcă prea cald pentru perioada respectivă, însă având în vedere tendința vremii, nu ar trebui să ne mai mire nimic.
Au urmat urcușuri, coborâșuri, traseul era extraordinar de plăcut, mă simțeam foarte bine, nicio durere, nicio jenă, nimic, însă pentru că eram prea relaxat, la o coborâre, datorită vitezei și a unei gropi pe care am abordat-o greșit, am luat o trântă de toată frumusețea. Norocul meu a fost că eram pe macadam, nu pe asfalt. Dacă eram pe asfalt sigur mă accidentam mult mai rău, iar impactul cu solul ar fi fost mult mai dur. Ghinionul, de fapt prostia, în urmă cu vreo 5 minute desfăcusem legătură căștii de protecție și mi-am dat jos mănușile pentru că îmi era cald.
Urmările acestui accident: palma dreaptă și genunchiul drept = julituri; cotul drept = umflat datorită impactului dur cu pământul. În 4-5 zile de la accident, vânăt în cot și cu dureri, vânăt pe partea dreaptă în mai multe locuri plus dureri. Și cu toate astea, de bicicletă îmi era cel mai milă, zgâriată pe schimbătoare, ciclocomputer, plus că schimbătorul din dreptul pinioanelor se dereglase ușor.
Bineînțeles că am pedalat mai departe, nu resimțeam dureri atât de puternice datorită adrenalinei și a organismului încălzit, însă pe coborâri recunosc că am scăzut din viteză și am acordat o mai mare atenție.
Traseul a continuat pe DJ703A.
Ajunși la Cotmeana, băieții au vizitat Mănăstirea Cotmeana. Eu nu prea le am cu cele sfinte, așa că am rămas afară să-mi ling rănile.
Am mai trecut prin localitățile: Lintești, urmând DJ704EVârloveniPieleștiAlunișu, urmând DJ704FTutana, urmând DJ704HCrâmpotani, urmând DJ703KValea MăruluiRogojinaBudeasa Mare și Pitești.

Am mers și pe marginea lacului de acumulare Vâlcele. După cum se poate observa și în fotografii, peisajele derulate în fața ochilor sunt de vis. De fapt tot traseul parcurs în această zi a fost de vis. Nu știam că zona Pitești este atât de frumoasă.
Mihai nu a fost într-o formă tocmai bună și ne-a cam îngreunat, dar normal că am fost alături de el și l-am încurajat.
La una dintre opriri unde ne-am răcorit cu o bere, a venit și un bărbat cherchelit, iar Cristi i-a spus că noi am primit gratuit berile din partea vânzătorului de la magazin. A rămas cu gura căscată, figura lui a spus tot: Adică tu, cel care vinzi și mă cunoști nu-mi dai bere gratis, iar ăstora care sunt niște străini, le dai. Am râs cu lacrimi.
Ca să fie treaba completă, când mai aveam vreo 20 km până în Pitești, Cristi a făcut pană pe roata spate. Am stat vreo 30-45 minute pentru a pune un petic pe cameră.
În cele din urmă am ajuns în Pitești. Am mâncat o pizza și am plecat spre casă. În jur de ora 23 eram în București.

Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (I)
img_20160402_131930780_hdr
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (II)
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (III)
20160402_150128
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (IV)
20160402_150133
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (V)
20160402_150200
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (VI)
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (VII)
20160402_164107
Traseu MTB: Piteşti – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Piteşti (VIII)

Îți recomand cu drag acest traseu și împrejurimile lui!

Puteți vizualiza tura și pe Strava accesând următorul link: Pitești – Cotmeana – Tutana – Budeasa – Pitești

Statistici Strava Bogdan:
Putere medie estimată: 119W
Producția de energie: 3185kJ

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.