Traseu MTB: București – Comuna Cernica – Pădurea Cernica

Traseu: București – Comuna Cernica – Pădurea Cernica

Bineînțeles că a urmat și al doilea traseu de MTB, la numai o săptămână de la primul. Din punct de vedere muscular eram bine, doar fundul mai prezenta unele zone dureroase.

Astfel că duminică, 06.03.2016, am plecat cu Corina pe coclaurile de lângă București.
Am ieșit din București pe lângă Decathlon Pallady, Bulevardul Theodor Pallady, apoi Șoseaua Libertății din localitatea Cățelu cu ieșire pe Centura București și în cele din urmă dreapta spre Pădurea Cernica, pe Șoseaua Cernica (DJ 301) – Strada Decebal.
Porțiunea de drum București – Comuna Cernica, nimic spectaculos, tiruri, mașini, o coborâre în viteză și cam atât.

Pentru Pădurea Cernica aveam stabilit un traseu creat de mine pe aplicația Strava, însă neștiind cu adevărat traseul, am reușit să-l ratăm de câteva ori.

Am intrat în Pădurea Cernica.
Cu o zi în urmă plouase binișor, pădurea pentru unii fiind șosea, au creat adevărate tranșee, iar în urma ploii se transformase în adevărate bălți. Mai să scoți undița și să pescuiești.
Totuși vremea în această zi de duminică era perfectă, soare, cald, plăcut pentru o plimbare prin pădure.
Era prima ieșire pe un astfel de teren și am avut adevărate probleme în a controla bicicletele. Roata din față a bicicletei, la contactul cu balta și noroiul aluneca foarte rău. Sincer mă așteptam să o văd pe Corina printr-o baltă, dar a trecut cu bine peste și prin toate.
Așa cum spuneam, am avut probleme cu urmărirea traseului, cel puțin la început. Am ajuns pe lângă o mlaștină, iar pe unde am mers doar traseu nu era. Deși analizând harta, traseul era puțin mai sus de unde ne aflam noi, dar din cauza mlaștinii nu puteam ajunge pe celălalt mal. Am fost nevoiți să căutăm un loc accesibil pentru traversare. L-am găsit și am fost iar pe traseu.
Am observat că poteca era marcată cu săgeți albastre desenate pe copaci. Să nu te gândești că acest marcaj e asemănător cu cel al traseelor montane. Probabil, un grup de bicicliști pentru a-și ușura mersul pentru sine și ceilalți, au decurs la acest lucru, de marcare a traseului sau poate au fost organizatorii unui concurs.
Bineînțeles că acest traseu nu ajungea unde doream noi să mergem, astfel că ne-am depărtat conștient de punctul de final.
Am ajuns până în apropiere de Brănești, însă ivindu-se un drum ce ieșea în DN3, am virat stânga și am ieșit la șosea.

Am ajuns și în București, stropiți bine, murdari până la gât, obosiți, însă încântați de ceea ce am făcut.

20160306_122044
Prin Pădurea Cerinca (I)
20160306_122105
Prin Pădurea Cerinca (II)
20160306_123832
Prin Pădurea Cerinca (III)

Puteți vizualiza tura și pe Strava accesând următoarele link-uri (eu am împărțit tura în două): București – Comuna Cernica și Pădurea Cernica

Statistici Strava Bogdan/Corina:
Putere medie estimată: 143W + 81W / 38W
Producția de energie: 404kJ + 712kJ / 471kJ

Părere Corina despre acest traseu
Pentru că durerile cauzate de prima tură cu bicicleta trecuseră și rămăseseră doar amintirile și impresiile frumoase de la Comana, așa cum se întâmplă de fiecare dată, am decis că este timpul pentru un nou traseu.
După primul traseu am văzut că este mai plăcut să pedalezi prin pădure și mai ales pentru că bicicletele noastre sunt MTB, am decis să facem un circuit de pădure. Datorită distanței mici față de București și a faptului că puteam ajunge repede și odihniți în pădure, am decis să alegem Cernica.
Drumul parcurs pentru a ajunge în Pădurea Cernica nu este așa plăcut, mai ales că noi am ales să mergem pe Centura București, pe unde trec multe mașini, un drum nu tocmai recomandat pentru bicicliști. Mie personal nu îmi plac drumurile aglomerate de mașini, nu mă simt în siguranță, simt că sunt încetinită de curentul provocat de ele, iar noxele degajate de automobile sunt foarte nocive și simt că nu pot să respir normal.
După ce am parcurs acest drum, am intrat în pădure. Aici ne aștepta aer curat, atât cât poate fi de curat lângă București, vegetația care își arăta dorința de a renaște la venirea primăverii și nu în ultimul rând noroiul și bălțile lăsate de ploaia care ne dăduse bătăi de cap cu câteva zile înainte.
Despre traseul parcurs prin pădure vă pot spune că a fost unul care mi-a plăcut foarte mult, chiar dacă la început am mers pe un traseu „nemarcat” sau mai bine zis pe o potecă prin pădure, acest lucru cred că l-a făcut mai frumos și mai plăcut, pentru că mereu ne surprindea și niciodată nu știam ce urma să găsim pe măsură ce înaintam.
Chiar dacă traseul era dificil din cauza gropilor și a bălților formate în urma ploii, iar la orice mică neatenție puteai să faci un duș noroios, traseul a fost foarte frumos și spectaculos.
Pentru că am ratat traseul și nu am ieșit din pădure pe unde ne-am propus, la întoarcere a trebuit să străbatem drumul dinspre Brănești spre comuna Pantelimon.

Personal, cred că cel mai bine este să descoperiți singuri acest traseu, ceea ce vă oferă el, potecile accidentate, frumusețea naturii, a pădurii.

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.