Munţii Bucegi: Traseu pentru o zi: Sinaia – Cota 1400 – La Cetate – (retur Cota 1400) – Poiana Stânii Regale – Sinaia

Și am revenit pe munte, prima tură după ani întregi de absența. Nu eram singur, ci cu iubita mea Corina. Nu aveam de gând să facem un traseu foarte spectaculos, mai ales că nu aveam cine știe ce formă fizică, iar pentru Corina era prima ei tură pe munte.
Pentru un traseu susținut ai nevoie de vreo două săptămâni de antrenamente fizice, alergare, asta dacă nu cumva vrei să întâmpini probleme de natură musculară.

Traseul stabilit pentru această zi:
Sinaia (800 m) – Cota 1400 – Complex Piatra Arsă (1950 m) – Cabana Babele (2200 m) și întoarcere pe același traseu până la Cota 1400, apoi coborâre prin Poiana Stânii Regale (1270 m) – Sinaia (800 m).
Nu era cazul să ne aruncăm la un traseu mai greu, astfel că am ales un traseu de începători.

banda-rosieAm plecat din Sinaia spre Cota 1400 pe traseul marcat cu bandă roșie.

Pentru început am lăsat în spate Gara Sinaia și am străbătut străzile orașului, urmând ca în aproximativ o oră să ajungem la marginea Sinaiei și bineînțeles la intrarea în pădure.
De la intrarea în pădure și până la Cota 1400 am mai făcut aproximativ o oră și 30 de minute.
Traseul de pădure nu are nimic spectaculos, așa că nu o să insist cu prea multe detalii. Țin doar să spun, atenție la urși, sunt porțiuni unde Moș Martin se plimbă și îți poate ieși în cale, și bravo lui, doar este muntele lui, noi oamenii nu am făcut decât să-i călcăm pragul casei și să-i reducem arealul.

banda-rosieAjunși la Cota 1400, se continuă pe aceeași bandă roșie cu direcția La Cetate.

De la Cota 1400 se deschid noi orizonturi, pădurile se răresc, se pot observa în partea opusă Munții Baiului, punctul de oprire al telecabinei de la Cota 2000 etc.
Fiind abia 1 Mai, pe munte încă era zăpadă, chiar în proporții mari, dar speram că totuși o să reușim să ajungem până la Babele sau hai măcar Piatra Arsă.
Pe porțiunea de traseu Sinaia – Cota 1400 nu am întâlnit zăpadă, doar porțiuni răzlețe în umbrișuri foarte bine ascunse de soare.
Treaba avea să se schimbe pe această a doua porțiune de traseu. Am întâlnit zăpadă în cantități mari, iar afară fiind destul de cald, stratul de zăpadă se topea, era alunecos și mersul devenea periculos, însă momentan se putea înainta fără riscuri.

20150501_112952
Nori de ploaie
20150501_113005
Stâna Târle
20150501_113641
Spre Cota 2000

banda-galbenaAjunși La Cetate, traseul continuă spre dreapta pe marcaj bandă galbenă cu direcția Piatra Arsă.

Ultimul urcuș spre zona La Cetate a adus cu el nori de ploaie și foarte multă zăpadă. Temperatura ridicată a făcut ca stratul de zăpadă să se topească pe dedesubt, iar piciorul pur și simplu ți se scufunda în zăpada adâncă până la genunchi (uneori chiar și peste genunchi).
În fața noastră se putea observa că traseul era acoperit de zăpadă, văile adânci erau acoperite cu cantități mari de zăpadă, iar dacă nu erai atent și îți fugea piciorul cu greu te mai opreai din alunecare.
Am reușit să trecem cu bine două astfel de văi, însă la cea de-a treia am renunțat și am făcut cale întoarsă. Era mult prea periculos și nu-mi place să risc fără rost. Și oricum traseul continuă în același fel, era acoperit de foarte multă zăpadă. Astfel ne-am întors, spre zona La Cetate. A început să plouă, apoi a dat-o în lapoviță, vreme total potrivnică.
Pe același traseu pe care am urcat de la Cota 1400 ne-a prins o ploaie torențială, norocul însă ne-a stat în poncho-uri.

20150501_122033
În apropiere de Cabana Miorița
20150501_121919
Brândușe în Bucegi

banda-albastraDe la Cota 1400 pentru Poiana Stânii Regale am urmat traseul marcat cu bandă albastră.

Traseul spre Poiana Stânii Regale este de coborâre, mers prin pădure, plăcut și relaxant.
În imediata apropiere a Stânii Regale se întâlnește traseul marcat cu bandă albastră ce te duce pe Piciorul Pietrei Arse spre Complex Piatra Arsă.

banda-albastraAstfel se intră pe ultima porțiune a traseului marcat cu bandă albastră Poiana Stânii Regale – Sinaia.

La fel, traseu de coborâre, pietruit, ușor și de promenadă.
Pe traseul spre Sinaia se întâlnește punctul belvedere Stâncile Franz Joseph, de unde ai o perspectivă spectaculoasă asupra Prahovei. Te sfătuiesc să nu le ratezi.
Acest drum acoperit cu dale de piatră, am auzit că ar fi fost construit pentru plimbările Regelui Carol.
Și în cele din urmă am ajuns în Sinaia.

Nu am fost dezamăgiți că nu am reușit să ducem la bun sfârșit obiectivele, important e să știi când să te oprești și să realizezi că siguranța este pe primul loc. Iar ce nu ai reușit să faci într-o tură din diverse motive, sunt sigur că o să le îndeplinești la următoarea tură, dacă sorții sunt alături de tine.

Următoarele zile am avut febră musculară, însă am continuat cu alergările prin parc pentru a ne păstra ritmul.
Cam atât pentru această primă tură. Muntele nu m-a primit așa cum mă așteptam, însă probabil a fost pedeapsa lui că l-am lăsat în uitare.
Într-o tură viitoare o să ducem la bun sfârșit acest traseu.

Corina nu îndrăznește încă să scrie, însă o să tot încerc să o conving.

Să aveți Poteci Însorite!