Munţii Bucegi: Traseu pentru o zi: Sinaia – Cota 1400 – La Cetate – (retur Cota 1400) – Poiana Stânii Regale – Sinaia

Si am revenit pe munte, prima tura dupa ani intregi de absenta. Nu eram singur, ci cu iubita mea Corina. Nu aveam de gand sa facem un traseu foarte spectaculos, mai ales ca nu aveam cine stie ce forma fizica, iar pentru Corina era prima ei tura pe munte.
Pentru un traseu sustinut ai nevoie de vreo doua saptamani de antrenamente fizice, alergare, asta daca nu cumva vrei sa intampini probleme de natura musculara.

Traseul stabilit pentru aceasta zi:
Sinaia (800 m) – Cota 1400 – Complex Piatra Arsa (1950 m) – Cabana Babele (2200 m) si intoarcere pe acelasi traseu pana la Cota 1400, apoi coborare prin Poiana Stanii Regale (1270 m) – Sinaia (800 m).
Nu era cazul sa ne aruncam la un traseu mai greu, astfel ca am ales un traseu de incepatori.

banda-rosieAm plecat din Sinaia spre Cota 1400 pe traseul marcat cu banda rosie.

Pentru inceput am lasat in spate Gara Sinaia si am strabatut strazile orasului, urmand ca in aproximativ o ora sa ajungem la marginea Sinaiei si bineinteles la intrarea in padure.
De la intrarea in padure si pana la Cota 1400 am mai facut aproximativ o ora si 30 de minute.
Traseul de padure nu are nimic spectaculos, asa ca nu o sa insist cu prea multe detalii. Tin doar sa spun, atentie la ursi, sunt portiuni unde Mos Martin se plimba si iti poate iesi in cale, si bravo lui, doar este muntele lui, noi oamenii nu am facut decat sa-i calcam pragul casei si sa-i reducem arealul.

banda-rosieAjunsi la Cota 1400, se continua pe aceeasi banda rosie cu directia La Cetate.

De la Cota 1400 se deschid noi orizonturi, padurile se raresc, se pot observa in partea opusa Muntii Baiului, punctul de oprire al telecabinei de la Cota 2000 etc.
Fiind abia 1 Mai, pe munte inca era zapada, chiar in proportii mari, dar speram ca totusi o sa reusim sa ajungem pana la Babele sau hai macar Piatra Arsa.
Pe portiunea de traseu Sinaia – Cota 1400 nu am intalnit zapada, doar portiuni razlete in umbrisuri foarte bine ascunse de soare.
Treaba avea sa se schimbe pe aceasta a doua portiune de traseu. Am intalnit zapada in cantinati mari, iar afara fiind destul de cald, stratul de zapada se topea, era alunecos si mersul devenea periculos, insa momentan se putea inainta fara riscuri.

20150501_112952

20150501_113005

20150501_113641

banda-galbenaAjunsi La Cetate, traseul continua spre dreapta pe marcaj banda galbena cu directia Piatra Arsa.

Ultimul urcus spre zona La Cetate a adus cu el nori de ploaie si foarte multa zapada. Temperatura ridicata a facut ca stratul de zapada sa se topeasca pe dedesubt, iar piciorul pur si simplu ti se scufunda in zapada adanca pana la genunchi (uneori chiar si peste genunchi).
In fata noastra se putea observa ca traseul era acoperit de zapada, vaile adanci erau acoperite cu cantitati mari de zapada, iar daca nu erai atent si iti fugea piciorul cu greu te mai opreai din alunecare.
Am reusit sa trecem cu bine doua astfel de vai, insa la cea de-a treia am renuntat si am facut cale intoarsa. Era mult prea periculos si nu-mi place sa risc fara rost. Si oricum traseul continua in acelasi fel, era acoperit de foarte multa zapada. Astfel ne-am intors, spre zona La Cetate. A inceput sa ploua, apoi a dat-o in lapovita, vreme total potrivnica.
Pe acelasi traseu pe care am urcat de la Cota 1400 ne-a prins o ploaie torentiala, norocul insa ne-a stat in poncho-uri.

20150501_122033

20150501_121919

20150501_124913

banda-albastraDe la Cota 1400 pentru Poiana Stanii Regale am urmat traseul marcat cu banda albastra.

Traseul spre Poiana Stanii Regale este de coborare, mers prin padure, placut si relaxant.
In imediata apropiere a Stanii Regale se intalneste traseul marcat cu banda albastra ce te duce pe Piciorul Pietrei Arse spre Complex Piatra Arsa.

banda-albastraAstfel se intra pe ultima portiune a traseului marcat cu banda albastra Poiana Stanii Regale – Sinaia.

La fel, traseu de coborare, pietruit, usor si de promenada.
Pe traseul spre Sinaia se intalneste punctul belvedere Stancile Franz Joseph, de unde ai o perspectiva spectaculoasa asupra Prahovei. Te sfatuiesc sa nu le ratezi.
Acest drum acoperit cu dale de piatra, am auzit ca ar fi fost construit pentru plimbarile Regelui Carol.
Si in cele din urma am ajuns in Sinaia.

Nu am fost dezamagiti ca nu am reusit sa ducem la bun sfarsit obiectivele, important e sa stii cand sa te opresti si sa realizezi ca siguranta este pe primul loc. Iar ce nu ai reusit sa faci intr-o tura din diverse motive, sunt sigur ca o sa le indeplinesti la urmatoarea tura, daca sortii sunt alaturi de tine.

Urmatoarele zile am avut febra musculara, insa am continuat cu alergarile prin parc pentru a ne pastra ritmul.
Cam atat pentru aceasta prima tura. Muntele nu m-a primit asa cum ma asteptam, insa probabil a fost pedeapsa lui ca l-am lasat in uitare.
Intr-o tura viitoare o sa ducem la bun sfarsit acest traseu.

Corina nu indrazneste inca sa scrie, insa o sa tot incerc sa o conving.

Sa aveti poteci insorite!

Anunțuri

Lasă un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )